Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rowery Bike_S trafią do Szpargałka? Radni też chcą z nich korzystać?

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Szczecińscy radni Koalicji Obywatelskiej zapowiedzieli, że gdyby do ich użytku trafiły wycofane z użytku rowery Bike_S, mogliby promować ten środek transportu. Zaproponowali także, aby część dawnej floty roweru miejskiego trafiła galerii Szpargałek.

To reakcja radnych na odpowiedź Ryszarda Słoki, sekretarza miasta na interpelację radnego Przemysława Słowika, przewodniczącego Zielonych w Szczecinie. Kilka miesięcy temu pytał on, czy magistrat przewiduje zakup dla urzędników rowerów, jako codziennego środka transportu, później dopytywał, czy wycofane z użytku jednoślady miejskie Bike_S mogłyby służyć właśnie pracownikom magistratu.

Sekretarz miasta był konsekwentny w swoich odpowiedziach i podkreślał, że obecnie pracownicy magistratu mogą korzystać przy wykonywaniu swoich obowiązków służbowych z biletów jednorazowych na przejazdy komunikacją miejską oraz z transportu służbowym samochodem (lub prywatnym zgodnie z kilometrówką).

ZOBACZ TEŻ:

Dodał także, że przewidziane przez Urząd Miasta formy transportu są najbardziej bezpieczne i wystarczające, szczególnie w okresie wiosennym oraz jesienno-zimowym oraz, że rowery nie będą efektywne z racji na pokonywane przez urzędników odległości.

Ponadto "Funkcjonujące w Urzędzie Miasta Szczecin rozwiązania w zakresie przemieszczania się pracowników, przyjęte zostały również o jak najlepszym zabezpieczeniu dokumentów przed ich uszkodzeniem, utratą bądź zniszczeniem w trakcie wykonywania obowiązków służbowych" - twierdzi Ryszard Słoka.

Sekretarz zaproponował za to, że "zasadne by było" aby radni miasta, jako przedstawiciele społeczności lokalnej, wykorzystali odnowione rowery III generacji Bike_S (czyli te, które do tej pory były używane, a zostaną zastąpione nowymi w ramach planowanej modernizacji systemu) przy pełnieniu funkcji publicznej "co z pewnością przyczyniłoby się do aktywnej promocji najbardziej ekologicznego środka transportu i zwiększenia liczny użytkowników rowerów w naszym mieście".

Czytając tę korespondencję radni KO uznali właśnie, że są zgodni co do propozycji miasta, aby promować ten środek transportu oraz, że czekają na podobne zaangażowanie ze strony urzędników i Prezydium Miasta Szczecina. Wystąpili także z pomysłem, aby część wycofanych pojazdów Bike_S przekazać do galerii Szpargałek, gdzie nabyć mogliby je mieszkańcy.

ZOBACZ TEŻ:

W tym roku Szczecin planuje modernizację systemu roweru miejskiego. Nowe jednoślady mają być wyposażone w GPS, nie będzie konieczny ich zwrot do stacji, a sieć ma działać przez cały rok. NiOL przygotowuje przetarg (pierwotnie był zapowiadany na grudzień).

Wracając do odpowiedzi Słoki, zdaniem Przemysława Słowika, stanowisko miasta nie współgra z jego polityką transportową.

- Jeżeli magistrat uważa, że jazda rowerem po Szczecinie jest niebezpieczna, należy wnioskować o inwestycje, które podniosą bezpieczeństwo - komentuje radny.

ZOBACZ TEŻ:

POLECAMY RÓWNIEŻ:

Przewodnik rowerowy. Wzdłuż wybrzeża na dwóch kółkach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto