To reakcja radnych na odpowiedź Ryszarda Słoki, sekretarza miasta na interpelację radnego Przemysława Słowika, przewodniczącego Zielonych w Szczecinie. Kilka miesięcy temu pytał on, czy magistrat przewiduje zakup dla urzędników rowerów, jako codziennego środka transportu, później dopytywał, czy wycofane z użytku jednoślady miejskie Bike_S mogłyby służyć właśnie pracownikom magistratu.
Sekretarz miasta był konsekwentny w swoich odpowiedziach i podkreślał, że obecnie pracownicy magistratu mogą korzystać przy wykonywaniu swoich obowiązków służbowych z biletów jednorazowych na przejazdy komunikacją miejską oraz z transportu służbowym samochodem (lub prywatnym zgodnie z kilometrówką).
ZOBACZ TEŻ:
Dodał także, że przewidziane przez Urząd Miasta formy transportu są najbardziej bezpieczne i wystarczające, szczególnie w okresie wiosennym oraz jesienno-zimowym oraz, że rowery nie będą efektywne z racji na pokonywane przez urzędników odległości.
Ponadto "Funkcjonujące w Urzędzie Miasta Szczecin rozwiązania w zakresie przemieszczania się pracowników, przyjęte zostały również o jak najlepszym zabezpieczeniu dokumentów przed ich uszkodzeniem, utratą bądź zniszczeniem w trakcie wykonywania obowiązków służbowych" - twierdzi Ryszard Słoka.
Sekretarz zaproponował za to, że "zasadne by było" aby radni miasta, jako przedstawiciele społeczności lokalnej, wykorzystali odnowione rowery III generacji Bike_S (czyli te, które do tej pory były używane, a zostaną zastąpione nowymi w ramach planowanej modernizacji systemu) przy pełnieniu funkcji publicznej "co z pewnością przyczyniłoby się do aktywnej promocji najbardziej ekologicznego środka transportu i zwiększenia liczny użytkowników rowerów w naszym mieście".
Czytając tę korespondencję radni KO uznali właśnie, że są zgodni co do propozycji miasta, aby promować ten środek transportu oraz, że czekają na podobne zaangażowanie ze strony urzędników i Prezydium Miasta Szczecina. Wystąpili także z pomysłem, aby część wycofanych pojazdów Bike_S przekazać do galerii Szpargałek, gdzie nabyć mogliby je mieszkańcy.
ZOBACZ TEŻ:
W tym roku Szczecin planuje modernizację systemu roweru miejskiego. Nowe jednoślady mają być wyposażone w GPS, nie będzie konieczny ich zwrot do stacji, a sieć ma działać przez cały rok. NiOL przygotowuje przetarg (pierwotnie był zapowiadany na grudzień).
Wracając do odpowiedzi Słoki, zdaniem Przemysława Słowika, stanowisko miasta nie współgra z jego polityką transportową.
- Jeżeli magistrat uważa, że jazda rowerem po Szczecinie jest niebezpieczna, należy wnioskować o inwestycje, które podniosą bezpieczeństwo - komentuje radny.
ZOBACZ TEŻ:
POLECAMY RÓWNIEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Przewodnik rowerowy. Wzdłuż wybrzeża na dwóch kółkach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?