Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rowerowy Szczecin: Wykonawca robi fuszerki na Gdańskiej!

leks
leks
Materiały Rowerowego Szczecina
Stowarzyszenie Rowerowy Szczecin wylicza fuszerki budowanej właśnie trasy rowerowej za 10 mln zł i kieruje pismo do Urzędu Miejskiego.

Inwestycja rozpoczęła się pod koniec 2010 roku. Wykonawca miał na jej realizacje 11 miesięcy. W jej zakres wchodzi m.in. przebudowa wiaduktów Mostu Pionierów i Trasy Zamkowej oraz budowa asfaltowych dróg i ciągów pieszo rowerowych łączących Most Pionierów przez Trasę Zamkową do Baszty Siedmiu Płaszczy. 50% funduszy na drogę rowerową wykłada Unia Europejska.

Budowa połączenia powinna zakończyć się za około miesiąc. Wykonawca firma Eurovia Polska S.A. wciąż jednak nie ukończyła niektórych prac. Jak twierdzi na swojej stronie internetowej Stowarzyszenie Rowerowy Szczecin wiele miejsc na trasie wykonano niezgodnie z projektem budowlanym i obowiązującymi przepisami.

Najpoważniejszy zarzut to szerokość i geometria dróg rowerowych. W niektórych miejscach ścieżki są o ponad pół metra węższe niż przewiduje projekt. - mówi prezes Stowarzyszenia Rowerowy Szczecin Bartosz Skórzewski.

W piśmie wysłanym do Dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Michała Przepiery stowarzyszenie szczegółowo wylicza fuszerki powołując się na obowiązujące normy prawne. Do pisma załączono też zdjęcia i wycinki projektu dzięki czemu można porównać projekt z wykonaniem.

Urząd Miasta ma 30 dni na odpowiedź.

[ Pełna treść listu RS ]

KOMENTARZ:

Zarzuty Stowarzyszenia Rowerowy Szczecin moim zdaniem wydają się słuszne. Kilka dni temu miałem „przyjemność” przejeżdżać rowerem ulicą Gdańską. Na odcinkach gdzie rowerzyści będą jeździć w obu kierunkach ścieżki mają szerokość 1,5 metra. Mimo, że w takich przypadkach powinny mieć 2 metry szerokości + skrajnie 20 cm po obu stronach – o czym notorycznie się zapomina projektując drogi rowerowe. Mało tego projekt inwestycji nie zakłada w ogóle remontu notorycznie zaśmieconych i zdegradowanych starszych odcinków dróg rowerowych przy Gdańskiej zbudowanych z polbruku. Smutne jest też to, że by dojechać z Trasy Zamkowej do Baszty Siedmiu Płaszczy trzeba będzie nadkładać drogi aż do Wałów Chrobrego. I co istotne dwa razy pokonywać bardzo duże wzniesienie.

Organizacja robót moim zdaniem jest tragiczna i zagraża bezpieczeństwu pieszych i rowerzystów. Dziwie się, że policja, która organizacje ruchu musi opiniować zezwoliła na coś takiego. W wielu momentach pieszy/ rowerzysta powinien się po prostu teleportować.

Inwestycja z pewnością sporo poprawi, ale warto by Urząd przyjrzał się tej sprawie i nie ignorował pisma rowerzystów, w przeciwnym wypadku 10 mln zł doprowadzi do realizacji uciążliwego bubla, który za kilka lat będziemy musieli poprawiać za własne pieniądze – tymczasem teraz na własny koszt powinien to poprawić wykonawca.


Zmień swoje drogowe miasto


Czekamy na Wasze interwencje!

Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto