Osiągnięto to jednak kosztem cięć płac, bardziej racjonalnej gospodarki tonażem i dobrowolnych odejść części pracowników lądowych.
- Jest to audytowane, dlatego przestrzegam niektórych korespondentów, żeby nie szafowali słowami, że jest to jakaś księgowa manipulacja - stwierdził podając dane Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny firmy. - To prawdziwy, rzetelny wynik grupy kapitałowej.
Firmę w ramach dobrowolnych odejść opuściło 50 pracowników lądowych. Jak twierdzi komisarz poniesione przy tym koszty były „poważne i bolesne”. Nadal ciążą na zysku, który mógłby być wyższy. Dodaje też, że nie było odejść ani zwolnień wśród załogi morskiej.
Polsteam Żegluga Szczecińska, spółka PŻM dysponująca nabrzeżem przy Wałach Chrobrego, będzie je modernizować.
Grupa PŻM dysponuje dziś 55 jednostkami, głównie masowcami. Zarządza też czterema promami.
- Chcemy w ciągu ośmiu, dziesięciu lat wybudować w polskich stoczniach cztery nowe promy - informuje Brzezicki. - Era kupowania promów używanych minęła i nie wchodzi w rachubę.
Czytaj więcej:
Polecamy również:
Zobacz także: Legalne piwko na bulwarach w Szczecinie? Jest inicjatywa obywatelska
Zobacz również:
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?