Do komunikacyjnych trudności Szczecinowi dojdzie kolejna, tym razem kolejowa. Chodzi o przeprawę przez Regalicę. 27 maja rozpocznie się remont przęsła zwodzonego mostu.
- Potrwa około 60 dni. Wykonany zostanie remont konstrukcji przęsła, systemu sterowania podnoszeniem i mechanizmów podnoszenia przęsła oraz systemu rezerwowego zasilania elektrycznego - mówi Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Harmonogram robót zakłada, że do 10 czerwca 2015 roku wstrzymana będzie całkowicie możliwość przepływania jednostek pływających pod przęsłem. Na czas trwania Regat Bałtyckich do 17 czerwca 2015 r. będzie pełna możliwość przepływania pod przęsłem.
W pozostałych dniach remontu przepływanie pod przęsłem będzie możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu. Remont przęsła został uzgodniony z Urzędem Żeglugi Śródlądowej. A jak remont wpłynie na kursowanie pociągów? - Pociągi przez dwa miesiące będą jeździły przez Szczecin Dąbie, tu zmieniały kabinę i pojadą w kierunku Nadorzanki - tłumaczy Zbigniew Wolny.
Most w Podjuchach to jedna z nielicznych, czynnych konstrukcji w Polsce i w Europie.
Most powstał na trasie Wrocław - Szczecin w 1877 roku, wówczas piąte przęsło było obrotowe. Obecny wygląd most zyskał po modernizacji w latach 1933-1935: zbudowano przęsło zwodzone z przeciwwagą. W 1945 roku podobnie jak inne mosty w mieście, został wysadzony w powietrze przez wycofujących się Niemców. Został zrekonstruowany w 1949 roku. Most znajduje się na trasie ze stacji Szczecin Port Centralny przed wjazdem na Szczecin Podjuchy. Można go obejrzeć z bliska podczas corocznych dni techniki kolejowej.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?