Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Radni vs. prezydent Szczecina. Powód? Sytuacja pieszych. Pokazują przykłady niechlujstwa

Marek [email protected]
Chodnik dla pieszych ma 178 cm szerokości, a powinien być niemal dwukrotnie szerszy (250 cm). Pas dla rowerzystów ma 200 cm szerokości czyli tyle, ile trzeba. Dla kogo są budowane ciągi ruchu?
Chodnik dla pieszych ma 178 cm szerokości, a powinien być niemal dwukrotnie szerszy (250 cm). Pas dla rowerzystów ma 200 cm szerokości czyli tyle, ile trzeba. Dla kogo są budowane ciągi ruchu? Fot. sebastian wołosz
Brak rzecznika pieszych, błędy podczas trwającej przebudowy al. Wyzwolenia - wyliczają radni PiS-u. - Ruch pieszych traktowany jest po macoszemu - komentują.

Radni Marek Duklanowski i Rafał Niburski, radni PiS, złożyli wczoraj pismo do prezydenta Piotra Krzystka, w którym krytykują go za opieszałość w realizacji uchwały rady miasta z 17 maja 2016 roku, która dotyczyła m.in. kwestii utworzenia stanowiska rzecznika pieszych, na wzór istniejącego już oficera rowerowego.

Przede wszystkim jednak mówiła o większej dbałości o tych szczecinian, którzy poruszają się na piechotę. Jest ich zdecydowanie więcej, niż zmotoryzowanych (55 proc.), w tym korzystających z komunikacji miejskiej i rowerzystów.

- Dziś koło godziny 15 nasz klub wręczy prezydentowi apel w sprawie przyspieszenia wykonania uchwały majowej - mówił wczoraj Rafał Niburski. - Mamy wrażenie, że obecnie ruch pieszych traktowany jest po macoszemu przez służby miejskie i samego prezydenta.

Jako przykład wprost odwrotnego działania do przyjętej w maju uchwały radnych jest obecnie realizowana przebudowa chodników w ciągu al. Wyzwolenia na odcinkach od ul. Piłsudskiego w stronę ul. Rayskiego i al. Niepodległości.

Radni pokazywali rejon skrzyżowania z ulicą Piłsudskiego. W chwili, gdy to o tym mówili, krytykując rozkopane chodniki i piach, po których piesi zmuszeni są poruszać się, starszy pan wywrócił się, gdy nogi zaplątały mu się w grząskim gruncie.

Radni pokazali też inny, wręcz bulwersujący przykład niechlujstwa i indolencji; zakręt z ul. Piłsudskiego w al. Wyzwolenia. Przed remontem chodnik był na tyle szeroki, że nawet w godzinach największego szczytu można było swobodnie przejść nim w obu kierunkach.

- Na placu Rodła odbywa się największa wymiana pasażerów - przypomina Marek Duklanowski. - To zwężenie tamuje ruch tzw. potoków ludzkich. Zastanawiam się, czy projekt był zły, w co wątpię, czy też wykonanie jest z nim niezgodne.

Radni zmierzyli szerokość pasa rowerowego, umożliwiającego jazdę w obu kierunkach. Ma dwa metry i jest zgodny z przepisami.

Jego wprowadzenie w tym miejscu spowodowało jednak, że chodnik dla pieszych zwęził się do 1,78 m, podczas gdy powinien być przynajmniej o pół metra szerszy niż droga dla rowerów.

- Wielokrotnie zwracałem uwagę w ZDiTM na różne, złe rozwiązania, ale zawsze słyszałem, że się nie znam - dodaje zgryźliwie Duklanowski. - Byłem we Wrocławiu i obserwowałem tamtejszą organizację ruchu przy remontach. Nie ma porównania.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto