Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przewoźnik przyznaje: drzwi autobusu były otwarte

Redakcja MM
Redakcja MM
Po analizie zapisu z monitoringu potwierdziła się relacja ...
Po analizie zapisu z monitoringu potwierdziła się relacja ... Redakcja MM
Po analizie zapisu z monitoringu potwierdziła się relacja Czytelnika, który widział autobus linii 61bis, który jechał z otwartymi drzwiami.

Marek Jaszczyński
[email protected]
Do zdarzenia doszło w autobusie należącym do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Dąbie" o numerze bocznym 2202 obsługujący linię 61 bis realizowanym do Centrum Handlowego Auchan Kołbaskowo.

- Do Auchan autobus dojechał z otwartymi drzwiami tylnymi (środkowe i przednie były zamknięte) - relacjonuje pan Radosław, nasz Czytelnik. - W tych otwartych drzwiach stał pasażer trzymający się poręczy przymocowanych do skrzydeł otwartych drzwi, nie był chyba świadomy niebezpieczeństwa.

Według relacji mężczyzny po około 5 minutach od zatrzymania się autobusu na przystanku do kierowcy podszedł pracownik ochrony CH Auchan informując kierowcę że jechał z otwartymi drzwiami. Kierowca odpowiedział bowiem pracownikowi ochrony: "Wiem, mam z nimi problem".

SPAD potwierdza, że monitoringu autobusu nagrał to, co widział nasz Czytelnik.

- Na przystanku "Radomska" wszystkie drzwi zamknęły się prawidłowo, natomiast po postoju na przystanku "Południowa nż" nastąpiło zamknięcie drzwi środkowych II, a pozostały otwarte drzwi III - mówi Marzenna Pszczoła, kierownik ds. eksploatacji

SPA "Dąbie" Sp. z o.o. - Na następnym przystanku "Transocean nż" kiedy kierowca otworzył drzwi II, to nastąpiło zamknięcie drzwi III, a kiedy zamknął, to znowu się one otworzyły (działały odwrotnie). Tak też dojechał do przystanku końcowego przy CH Auchan.

Według przewoźnika od przystanku "Radomska" wszyscy pasażerowie siedzieli bliżej przodu, nikt nie siedział na wysokości III drzwi, czy też za nimi z tyłu pojazdu. Pasażer, który wysiadał III drzwiami na przystanku "Auchan" podszedł do otwartych drzwi praktycznie w chwili zatrzymania się autobusu.

- Dla nas bardzo niepokojący jest sam fakt jak w ogóle możliwa była jazda autobusem z otwartymi drzwiami - mówi Marzenna Pszczoła. - Wszystkie nasze autobusy mają założoną blokadę,

uniemożliwiającą jazdę przy otwartych drzwiach. Cytowana przez skarżącego odpowiedź udzielona przez kierowcę pracownikowi ochrony CH Auchan "Wiem, mam z nimi problem" nie oznaczała jego

świadomości, że jechał z otwartymi drzwiami, a z tym że jego poprzednik z rannej zmiany zasygnalizował mu iż coś się dzieje z drzwiami, gdyż przy ich zamykaniu nie ma charakterystycznego sygnału zamykania drzwi (piszczenia). Dlatego też dopiero po informacji pracownika ochrony poszedł do IIII drzwi i podjął czynności mające na celu ich naprawę.

Analizując nagranie można zastanawiać się dlaczego kierowca nie zauważył tego, że jechał z otwartymi drzwiami. Najprawdopodobniej kierowca był przekonany że wszystkie drzwi są zamknięte, a sam jak przyznaje, nie zauważył iż drzwi pozostawały otwarte.

Po tym fakcie została zarządzona kontrola prawidłowości działania blokad we wszystkich autobusach SPAD.

Czytelnik zwrócił uwagę również na blokowanie kasowników. Po odjeździe autobusu w stronę placu Zwycięstwa kasowniki często pozostają zablokowane do przystanku "Ogrodnictwo na żądanie".

- Kierowca wspomnianego kursu otwartych drzwi po pytaniu pasażera (czy kasowniki są zablokowane) odnośnie powodu niemożności skasowania biletu usłyszał odpowiedź "Wiem, tak ma być" dopiero po jego dodatkowych pytaniach jak ma skasować bilet kasowniki zostały odblokowane - opowiada pan Radosław.

Zdaniem naszego Czytelnika pozostawienie zablokowanych kasowników jest świadomym narażaniem pasażera na wypisanie mandatu za brak ważnego biletu, ze względu na to, że kontrola rozpoczyna się zazwyczaj jeszcze przed przystankiem "Ogrodnictwo nż".

Przedstawicielka SPAD nie zgadza się z przedstawionymi zarzutami. Kierowca ma obowiązek blokowania kasowników podczas postoju na przystankach końcowych i ich odblokowywania z chwilą odjazdu.

- Ponieważ w autobusach marki Solaris zarówno blokowanie jak i odblokowywanie może odbywać się wyłącznie przy załączonym silniku, a kierowcy na końcówkach o tym zapominają, dlatego spotykamy się z odwrotnymi zarzutami ze strony służb nadzoru ruchu ZDiTM tj. o fakcie nie zablokowania kasowników w trakcie postoju na końcówkach, a nie o ich zablokowaniu podczas jazdy - odpowiada Marzenna Pszczoła. - Pierwszy raz spotykamy się z zarzutem celowego blokowania kasowników i z tym zarzutem się nie zgadzamy. Nie potwierdza tego zarzutu również kierowca, który realizował kurs z otwartymi drzwiami.

Czytaj więcej: 10-latek wypadł z jadącego autobusu. Policja pyta świadków o wypadek


od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto