Przedłużony przetarg na projekt parkingowca. Pozostaje wiele pytań bez odpowiedzi

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Już o blisko miesiąc przedłużony został moment otwarcia ofert w przetargu na stworzenie projektu parkingowca, jaki miałby się znaleźć pod Trasą Zamkową w Szczecinie. Ewentualni oferenci pytają o szczegółowe rozwiązania. Wiele pozostaje bez odpowiedzi.

To już druga prolongata w postępowaniu, które ma wyłonić projektanta parkingowca. Przetarg został ogłoszony 19 marca. Pierwotny termin otwarcia ofert wyznaczono na 31 marca, ale po apelu Zachodniopomorskiej Okręgowa Izby Architektów RP został przesunięty na 7 kwietnia. Jednak żadna informacja o złożonych propozycjach nie się nie pojawiła.

- Nowy termin to 23 kwietnia. Padło wiele pytań od potencjalnych wykonawców, wprowadzono też zmiany w specyfikacji warunków zamówienia. Zainteresowani muszą mieć czas, aby się z nimi zapoznać - wyjaśnia Wojciech Jachim, rzecznik NiOL.

Przypomnijmy, że miasto chce, aby pod Trasą Zamkową powstał obiekt parkingowo-sportowy. Gmina zakłada, że poza budynkiem na 320 aut powstanie kładka pieszo-rowerowa, plac rekreacyjny, a gmach ma być ekologiczny.

ZOBACZ TEŻ:

Planowany obiekt będzie pełnić rolę przyczółka pomostu pieszo-rowerowego między Podzamczem i Wałami Chrobrego. Pomiędzy parkingowcem a Podzamczem ma powstać wielofunkcyjny plac, otwarty w stronę bulwaru nadrzecznego. Ma to być miejsce odpoczynku, imprez i sportów miejskich. Podobne funkcje – sportowo-rekreacyjne – są przewidziane na dachu parkingowca. Bryła budynku zostanie pokryta roślinnością.

Procedura się przeciąga m.in. ze względu na pytania ewentualnych projektantów. Chcą oni wiedzieć m.in. co oznacza zapis "bryła syntetyczna", o której pisze zamawiający w specyfikacji warunków zamówienia. Z wyjaśnień miasta, chodzi o "bryłę prostą, zwartą, oszczędną w środkach wyrazu, która nie jest podzielona na mniejsze części, ani nie posiada wyodrębnionych w elewacji elementów (np. klatek schodowych) poza dopuszczeniem tylko jednego akcentu w postaci zjazdu rowerowego i zejścia pieszego. Intencją jest poszukiwanie bryły, która nie będzie nawiązywać do form tradycyjnych, historycznych stanowiących kontekst projektowanego obiektu".

ZOBACZ TEŻ:

Jak największe inwestycje drogowo-tramwajowe zmienią Szczeci...

Padają też pytania m.in. o rodzaj nawierzchni placu wielofunkcyjnego, sposoby odpoczynku i funkcje rekreacyjne przewidziane na dachu budynku, sposoby poprowadzenia dróg pieszych i rowerowych przez teren obiektu, zastosowania rozwiązań zapobiegających powstanie tzw. wyspy ciepła na dachu budynku. Odpowiedź na większość kwestii brzmi, że będą one rozważane na etapie tworzenia koncepcji (to pierwsze zadanie, jakie będzie miał wyłoniony projektant, potem na kanwie koncepcji przygotuje on docelowy projekt). Wiadomo, że nie zmieni się lokalizacja kładki od strony ul. Małopolskiej, aby nie ingerować w strukturę Wałów Chrobrego. Teraz oferenci mają czas do 23 kwietnia.

Nieletni za kółkiem? Są warunki

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie