Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie! Kiedy koniec inwestycji? Co się zmieni? [WIZUALIZACJE]

Oskar Masternak
Oskar Masternak

Wideo

Podpisana dziś umowa daje zielone światło wykonawcy do rozpoczęcia całkowitej przebudowy układu drogowego w okolicy Netto Areny.

Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie

W ramach podpisanej umowy powstanie między innymi:

  • zupełnie nowa jezdnia,
  • torowisko
  • i pętla tramwajowo-autobusowa.

Wykonawcą zmieniającej obraz tej dzielnicy inwestycji jest firma Eurovia Polska S.A., która jest odpowiedzialna za przebudowę ulicy Arkońskiej.

- Inwestycje takie jak te, którą dziś podpisujemy, wpływają na obraz całego miasta i regionu. Współpracujemy z urzędem miasta od 2007 roku - podkreślił Nicolas Dépret, prezes Zarządu Eurovia Polska - Realizujemy te przedsięwzięcia z lokalnymi wykonawcami i przez to wpływamy również na lokalny rynek pracy.

Koszt prac został wyceniony na ponad 125 milionów złotych brutto. Inwestycja ma się zakończyć za 18 miesięcy, czyli w kwietniu 2021 roku.

ZOBACZ TEŻ:

Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie. Przedłużenie linii

Nie zapadły jeszcze decyzje dotyczące tego, które linie będą dojeżdżać do nowej pętli. Jeśli chodzi o tramwaje, to najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem jest to, w którym przedłużone zostaną trasy tych linii, które dziś kończą swój przejazd na pętli Arkońska.

- Ułożenie nowych rozkładów jest uzależnione od obsługi trzech pętli: tej przy ulicy Szafera, na Głębokim i tej przy ulicy Arkońskiej. Jeśli chodzi o linie autobusowe, to będziemy jeszcze opracowywać nowe trasy - mówi Krystian Wawrzyniak.

Na nowej, czteropasmowej ulicy Szafera powstaną w sumie cztery nowe ronda:

  1. w miejscu skrzyżowań z ulicą Zawadzkiego,
  2. Jarzyńskiego,
  3. Romera i Modrej
  4. oraz Modrej i Szerokiej.

- Na pewno w trakcie prac budowlanych będzie zachowana przejezdność ulicy Szafera. Nie wiadomo jeszcze w jakiej formie będzie to zorganizowane. Autobusy również będą w trakcie przebudowy kursować na swoich dotychczasowych trasach - zaznacza Krystian Wawrzyniak prezes spółki Tramwaje Szczecińskie, której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

Plac budowy zostanie przekazany wykonawcy w trakcie najbliższych trzydziestu dni.

ZOBACZ TEŻ:

Kto przebuduje ul. Szafera w Szczecinie? Jest przetarg [WIZUALIZACJE]

Dalsza rozbudowa i remonty

Budowa pętli przy ulicy Szafera to niejedyny element czekającej nas w najbliższych latach „tramwajowej rewolucji”. Oprócz planowego przedłużenia linii w kierunku Krzekowa, miasto planuje remont torowisk na ulicy Powstańców Wielkopolskich, ulicy Kolumba, Wyszyńskiego, Wyzwolenia i placu Szarych Szeregów.

- Z uwagi na koszty zrezygnowaliśmy na razie z przebudowy torowiska na ulicy Mickiewicza i z remontu zajezdni Golęcin.
W kwietniu przyszłego roku tramwaje powinny przejeżdżać już od ulicy Arkońskiej do alei Wojska Polskiego.

- Pozostała nam budowa nowej trafostacji, dzięki której będzie można uruchomić tę trasę - mówi Paweł Knap, dyrektor szczecińskiego oddziału spółki Eurovia Polska.

Jednym z z kolejnych planowanych elementów inwestycji jest budowa parkingu Kiss&Ride.

- W najbliższych latach chcemy połączyć linię tramwajową z ulicy Szafera w kierunku ulicy Sosabowskiego. Mamy świadomość, że ten układ komunikacyjny jest bardzo potrzebny dla mieszkańców Bezrzecza i gminy Dobra - mówił prezydent Piotr Krzystek.

ZOBACZ TEŻ:

W zakres prac wchodzi m.in.:

  1. Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
  2. Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
  3. Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
  4. Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
  5. Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
  6. Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
  7. Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
  8. Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
  9. Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
  10. Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
  11. Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
  12. Budowa parkingu dla samochodów osobowych.

ZOBACZ TEŻ:

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kaja

Dlaczego kasujecie komentarze? Poziom urzędników szczecińskich jest żenujący

K
Kaja

Całe miasto rozkopane, wszyscy w korkach. Nie rozsądniej by było zacząć jeden- dwa tereny i zakończyć szybciej? Zachęcam pana prezydenta i świtę do wyjścia z jaskini luksusu w godzinach szczytu. Może gdyby sami musieli przejechać miasto, jak głupi lud pracujący 8-16, to może nasze pieniądze byłyby wydawane tak, żeby mieszkańcom życie ułatwić, a nie upodlić

G
Gość

A propos planowanych rond to proponuje od razu zrobić turbinowe, no tak jak z Placem Grunwaldzkim, aby zakorkować w szczycie cały ten rejon. Niech ciemny lud nie ma zbyt łatwo

Dodaj ogłoszenie