Marek Rudnicki
[email protected]
Na odcinku Struga od ul. Łubinowej do ul. Pomorskiej nie będzie przejścia dla pieszych.
- Mieszkam w Kijewie, a do pracy chodzę na ul. Pomorską - opowiada pan Tadeusz Grys. - Dawniej przez Struga było przejście przy Botanicznej, a teraz je zlikwidowali. Codziennie dodatkowo pokonuję po dwa kilometry w jedną i dwa w drugą stronę. Boję się przebiegać w poprzek Struga.
- Ludzie bez problemów dojeżdżają do pracy w Realu i innych marketach, ale gdy już wracają, mają przechlapane, bo najbliższy przystanek autobusowy jest przy Kauflandzie po drugiej stronie ulicy - dzieli się z nami swoimi spostrzeżeniami inny rozmówca, Wiesław Kaczmarek. - Mężczyzna jakoś przebiegnie, ale kobieta w spódnicy? A matki z dziećmi?
Pani Janka mieszka na osiedlu vis a vis otworzonego Outletu Park Szczecin.
- Jak wybieram się na zakupy, to w spodniach, bo łatwo przebiec jezdnię i barierki - przyznaje się. - Ludzie ryzykują, bo do najbliższego przejścia jest kilometr.
Modernizacja ul. Struga w Szczecinie, to koszt 111 mln zł. Budowa kładki tylko dla pieszych, przy tak wielkiej inwestycji, to niewielki wydatek.
Takie kładki powstają w wielu miastach, jak również (choć z oporami) także w Szczecinie. By tylko przytoczyć dwie nad ulicą Gdańską, jedna na ul. Przyjaciół Żołnierza i kontrowersyjna nad ul. Wilczą (w przedłużeniu ulicy Myśliwskiej).
Dlaczego władze miasta nie chcą kładek dla pieszych nad ulicą Struga? Zarzekają się, że nigdy nie było planów budowy kładki w rejonie ulicy Pomorskiej.
- Pod nową estakadą w rejonie budowanego ronda planowane jest przejście dla pieszych w kierunku ul. Pomorskiej - informuje Dariusz Wołoszczuk z Biura Komunikacji Społecznej i Marketingowej Urzędu Miejskiego. - Projekt realizowanej "Modernizacji dostępu drogowego do Portu w Szczecinie" nie zawiera budowy kładki (ani przejścia podziemnego) w rejonie ostatnio wybudowanego outletu. Projekt modernizacji ulicy Struga był tworzony wcześniej niż projekt sklepu.
Czy miasto weźmie pod uwagę oczekiwani mieszkańców, którzy przebiegają teraz przez Struga?
- Wykonawca prowadzi roboty na podstawie zatwierdzonych w WGKiOŚ projektów tymczasowej organizacji ruchu umożliwiających realizację robót w optymalny i bezpieczny sposób - odpowiada Wołoszczuk. - W chwili obecnej zainstalowano dwa ciągi barier drogowych w pasie rozdziału między jezdniami, które nie pozwalają na przekraczanie jezdni w nieoznaczonych dla pieszych miejscach.
Komentarz: Nie chodzą piechotą
Można odnieść wrażenie, że magistrat i każdy urzędujący w nim włodarz nie lubi kładek. Przykładem te nad ul. Gdańską.
Od pierwszych monitów o ich wybudowanie do realizacji upłynęło ... 30 lat. Czy niechęć wypływa z faktu, że włodarze raczej nie chadzają piechotą a przemieszczają się jedynie służbowymi wozami?
Marek Rudnicki
Więcej o przbudowie ul. Struga w Szczecinie:
Szczecin: Od środy pojedziemy ulicą Struga
Przebudowa ul. Struga idzie pełną parą [zdjęcia]
Przebudowa Struga: Piesi narzekają na wysokie krawężniki
Szczecin: Mija rok od rozpoczęcia modernizacji Struga
Przebudowa ul. Struga w Szczecinie. Jest ograniczenie do 40 km/h, jeżdżą ponad "setkę"
Przebudowa ulicy Struga przyniesie poważne kłopoty dla kierowców
Zmiany na ul. Struga. Zobacz gdzie i od kiedy
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?