Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa Szafera w Szczecinie nie zwalnia. Są już szyny

Redakcja
Na ulicy Szafera w Szczecinie pojawiły się już szyny. To nowy i wyjątkowy widok, a jednocześnie znak, że prace pomimo trudnej sytuacji nie zwalniają - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie.

Trwa ustawianie i spawanie szyn. Nowe torowisko połączy ważne węzły komunikacyjne i ułatwi przemieszczanie się w tym rejonie miasta. Wykonawca prowadzi roboty w kilku miejscach jednocześnie. Trwają prace zimne na terenie planowanej pętli autobusowo-tramwajowej, na odcinku Wojska Polskiego – Jarzyńskiego wykonywane jest koryto wraz z warstwami konstrukcyjnymi.

Nie zakończyły się także roboty przy murach oporowych. W maju planowane jest rozpoczęcie prac brukarskich, kontynuowane będą trwające już roboty ziemne oraz rozpocznie się wykonanie tych w rejonie pętla – Romera – Szeroka, na prawej nitce jezdni i torowisku.

O INWESTYCJI

Powstanie nowo torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Za prace budowlane odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto.

Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

ZOBACZ TEŻ:

Zmiany w komunikacji miejskiej w Szczecinie. Autobusowa "80"...

  • Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
  • Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
  • Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
  • Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
  • Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
  • Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
  • Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
  • Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
  • Budowa parkingu dla samochodów osobowych.

Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

CZYTAJ TEŻ:

Ruszył remont ul. Szafera. Kierowcy muszą przyzwyczaić się d...

ZOBACZ TEŻ:

CZYTAJ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto