Chodzi o odcinek al. Niepodległości (tzw. wschodnia jezdna czyli przeciwna do tej, gdzie stoi Kaskada) od Bramy Portowej do pl. Żołnierza Polskiego. Energopol ma 90 dni na wykonanie wszystkich prac.
W tym czasie zostanie przebudowana jezdnia, chodniki, zbudowana droga dla rowerów, uporządkowany system parkowania wraz ze zmianą lokalizacji miejsc postojowych, parkingi będą teraz znajdować się po stronie budynków, a nie torowiska. Przesunięta zostanie także oś jezdni.
Wartość umowy to kwota 5, 5 mln zł.
Powtórny przetarg odbył się nie bez przyczyny. Energopol Szczecin wprawdzie zaproponował w przetargu najkorzystniejszą ofertę, ale konkursu nie wygrał. Zdaniem Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego złożył nieprawdziwe informacje i dlatego został wykluczony z postępowania. Tym samym wyznaczono do prac firmę Eurovię.
Zobacz również: Co dalej z przebudową al. Niepodległości w Szczecinie?
Energopol - Szczecin odwołał się po wykluczeniu go z przetargu. Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że firma ma rację, co oznaczało w praktyce, że ZDiTM jeszcze raz musiał zbadać oferty, co dodatkowo przesunęło remont w czasie.
De facto - o pracach w alei Niepodległości miasto wiedziało już w roku 2012. Minęły trzy lata na przygotowanie się do przetargu i odpowiednie jego wcześniejsze przeprowadzenie.
Szczecińska Energetyka Cieplna, który kładła tu rury systemu cieplnego inwestycję wykonał szybko i w terminie. Ale to firma prywatna, dla niej liczy się pieniądze. A samorząd może sobie pozwolić na blokowanie al. Niepodległości, na przeciąganie w czasie zakończenia prac, bo to nie jego pieniądze, a szczecinian.
Zobacz również: SEC kończy prace na al. Niepodległości. Kiedy zacznie ZDiTM?
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?