Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Prywaciarz" na zachodniopomorskich torach?

jasiu97p
jasiu97p
PKP miewa coraz większe opóźnienia, jakość usług też nie prezentuje się najlepiej. Co więc zrobić by także w naszym województwie poprawić jakość usług? Trzymać dalej PKP czy też postawić na prywatnego przewoźnika?

Prywatni przewoźnicy to nie nowość na polskich torach. Od dwóch lat w województwie Pomorskim oraz Kujawsko Pomorskim, oprócz PKP mamy także „prywaciarza”. Pociągi prywatnej spółki Arriva jeżdżą szybciej oraz wygodnie niż pociągi naszego państwowego przewoźnika.

Czy dać szanse PKP, czy też od razu podpisać kontrakt z prywatną spółką? Postanowiłem sprawdzić co by się bardziej opłacało, pod względem czasu, oraz ceny biletów.

Arriva na plusie

Zacznijmy od tego, że Arriva honoruje wszystkie zniżki co PKP, mimo że nie ma takiego obowiązku, gdyż jest prywatną spółką. Za przejazd z dworca Głównego w Szczecinie do Gryfina zapłacimy u dotychczasowego przewoźnika, bez żadnej zniżki około 4,70 złotych. Zaglądamy na ofertę „prywaciarza”: za przejazd na takim samym odcinku 4,50. Mamy więc do czynienia z różnicą 20 groszy, czyli jak na razie wygląda to wszystko na plus dla Arrivy.

Teraz liczy się dla nas tylko czas. Podobnie jak wyżej, podróżujemy na trasie Szczecin Główny - Gryfino korzystając z usług PKP, a z usług Arriva jedziemy na trasie Toruń Wschodni-Chełmża. Do pokonania 20 kilometrów.

Prywatna kolej pokonuje ten dystans od 17 minut do 26. PKP na pokonanie tego dystansu od 34 do 36 minut. Jak widzimy wszystko jak na razie przemawia za spółką Arriva.

Komfort, jakiego nie ma w PKP

W dzisiejszych realiach jeżeli podróżujemy na trasie Szczecin Główny - Gryfino (lub jakiejś innej o podobnym przebiegu) nasza podróż nie jest wygodna, szybka i  na pewno nie tania.

Wagony Arriva, są wygodniejsze, oraz ładniejsze niż te proponowane przez PKP. Mimo że nasz państwowy przewoźnik podobno dwoi się i troi żeby było coraz lepiej to jest gorzej.

darmowy hosting obrazkówPorównanie pociągów PKP oraz Arriva

Czas na zmiany

Czy nie warto, przynajmniej na próbny okres, zainwestować w prywatną kolej? Czy może i też dalej wydawać pieniądze na kolej, która nie spełnia oczekiwań podróżnych? Na te pytanie odpowiedź zostawiam marszałkowi województwa oraz innym służbom. Bo przynajmniej z mojego punktu widzenia to wyszło by nam na dobre. Tak samo jak wyszło województwu Pomorskiemu.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto