Ciekawostką jest to że prom "Split 1700" to także wcześniejsza jednostka należąca do Polferries nosząca wcześniej nazwę "Wilanów".
Pomerania to pierwszy prom z serii B-490. Jego jednostkami bliźniaczymi były: MF Silesia (od 2006 MF Yuzhnaya Palmyra), zamówiona przez PŻB – MF Masovia (sprzedana po ukończeniu tureckiemu armatorowi Turkish Maritime Lines, ostatecznie w służbie tureckiej marynarce wojennej pod nazwą MF Iskenderun) oraz dwa promy zbudowane dla armatora tureckiego – MF Ankara i MF Samsun.
Na początku swojej służby w Polferries, od lipca 1978, jednostka obsługiwała linię Świnoujście – Kopenhaga, w listopadzie tego samego roku wydłużoną do portu Felixstowe w Wielkiej Brytanii (Suffolk) leżącego nad Morzem Północnym. W 1979 Pomerania pływała na linii Helsinki – Nynäshamn – Gdynia.
Od 1995 prom pływał na linii Świnoujście – Malmö. W 1997 poddany został gruntownemu remontowi w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Zakres prac objął przebudowę części pasażerskiej i kadłuba jednostki. Zwiększono jego szerokość z 19,41 do 21,70 m, co spowodowało zwiększenie jego pojemności do 12087 RT. Zwiększono również ilość miejsc pasażerskich z 984 do 1000 (w tym kabinowych z 436 na 478), kosztem nieznacznego zmniejszenia maksymalnej ilości zabieranych samochodów osobowych z 277 na 273.
Po remoncie powrócił na krótko na linię do Malmö, po czym trafił znów na linię do Kopenhagi. Od 2000 obsługuje również letnią linię ze Świnoujścia na Bornholm do Ronne. 30 października 2010 roku po raz ostatni odbył się rejs na trasie Świnoujście – Kopenhaga.
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?