Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Projekt przebudowy torowiska na placu Rodła gotowy. Kiedy przetarg? [WIZUALIZACJE, WIDEO]

Redakcja
Projekt przebudowy torowiska na pl. Rodła, al. Niepodległości, pl. Żołnierza Polskiego,  al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia
Projekt przebudowy torowiska na pl. Rodła, al. Niepodległości, pl. Żołnierza Polskiego, al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia Tramwaje Szczecińskie
Nie ma miesiąca, a czasem i tygodnia, żeby na pl. Rodła w Szczecinie nie wykoleił się tramwaj. Ten bardzo ważny komunikacyjnie plac jest w bardzo złym stanie. Wiemy już, kiedy zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę.

Kiedy przetarg na przebudowę pl. Rodła?

- Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną jest gotowy, a ogłoszenie przetargu na to zadanie planowane jest na początek roku 2020 - informuje Hanna Pieczyńska, Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. - Wykolejenia, które miały miejsce we wtorek i czwartek znajdują się w miejscach, które zostaną objęte przebudową.

ZOBACZ TEŻ:

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na

Prace będą prowadzone w ciągu:

  • al. Niepodległości
  • pl. Żołnierza Polskiego
  • al. Wyzwolenia
  • pl. Rodła do Ronda Giedroycia.

ZOBACZ TEŻ:

Zakres robót obejmuje:

  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Dlaczego doszło do (kolejnego) wykolejenia?

- We wtorek przyczyną wykolejenia był stopień zużycia torowiska, we wczorajszym przypadku najprawdopodobniej motorniczy zbyt wcześnie zwiększył prędkość na krzyżownicy - informuje Hanna Pieczyńska. - Oba miejsca zostały dokładnie sprawdzone, a ich stan nie zagraża bezpieczeństwu i płynności przejazdów.

Jak przypomina rzeczniczka Tramwajów Szczecińskich, w strukturach TS nieprzerwanie działają zarówno brygady torowe, jak i brygady pogotowia zajmujące się utrzymaniem bieżącym zwrotnic oraz wszelkimi pracami spawalniczymi i pracami interwencyjnymi polegającymi na usuwaniu awarii zgłaszanych przez Centralę Ruchu, obchodowych i motorniczych.

- Brygady pogotowia pracują 24/h na dobę i natychmiastowo reagują na każdą usterkę - podkreśla Hanna Pieczyńska.

Komunikacja miejska w Szczecinie. Zobacz, jak jest aktualna sytuacja na mapie:

Lokalizacja pojazdów jest przybliżona. Nie są widoczne pojazdy, które nie przekazują informacji o swoim położeniu. Dane o lokalizacji odświeżają się co około 30 sekund.
Źródło: ZDiTM w Szczecinie

WIDEO:

CZYTAJ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:

CZYTAJ TEŻ:

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto