Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Problemy przy przebudowie ulicy Kolumba w Szczecinie. "Podziemne kolizje są niezależne od nas"

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Firma odpowiedzialna za projekt przebudowy ulicy Kolumba w Szczecinie, co do której pojawiło się tyle krytyki, tłumaczy się z podziemnych niespodzianek.

- Firma Safege S.A.S. oddział w Polsce (lider konsorcjum) oświadcza, że pełni obowiązki nadzoru autorskiego zgodnie z umową oraz zachowaniem najwyższych standardów jakości usług. Co należy stanowczo podkreślić – projekt został pozytywnie zaopiniowany przez właściwe jednostki - mówi Mikołaj Nowak z biura prasowego projektanta. - Jednocześnie przytaczając fakt olbrzymiej wręcz ilości podziemnych kolizji należy zaznaczyć, że tereny w jakich realizowane jest przedsięwzięcie znajdują się w obszarach o niezinwentaryzowanej infrastrukturze, której lokalizacja nie zawsze była i jest znana jej właścicielom. Skomplikowany charakter poszczególnych niezinwentaryzowanych kolizji powoduje konieczność dokonania analizy wpływu każdego przypadku na pozostałe zaprojektowane już elementy. Jest to niezależne od projektanta.

Przypomnijmy, że prace trwają, ale są mocno ograniczone, tłumaczy wykonawca prac przy przebudowie ulicy Kolumba i pętli na Pomorzanach. Nie wiadomo, o ile inwestycja zostanie opóźniona.

- Liczba kolizji podziemnych, błędów projektowych czy niezidentyfikowanych sieci jest ogromna i spowodowała wstrzymanie wielu naszych robót. Do czasu usunięcia kolizji sieci podziemnych nie będzie możliwości prowadzenia robót drogowo-torowych - mówi Marcin Wiśniewski, wiceprezes zarządu - dyrektor ds. Infrastruktury Tramwajowej ZUE SA.. - Niemniej jednak prowadzimy prace wszędzie tam gdzie jest to możliwe. Udało się między innymi rozwiązać wielką kolizję starego gazociągu, który blokował niemalże cały odcinek od początku zakresu do kładki przy dworcu PKP. To niestety nie rozwiązało wszystkich kwestii, w tym problemów rzędnych wysokościowych torów, jezdni, odwodnienia układu torowo-drogowego.

Przypomnijmy, że remont obejmuje kompleksową przebudowę torowiska, jezdni, chodników oraz sieci trakcyjnej. Koszt prac to 262 miliony złotych, a wykonawcą jest firma ZUE, która prowadzi prace w ramach torowej rewolucji w centrum Szczecina.

- Niestety współpraca z projektantem nie układa się tak, jak byśmy tego oczekiwali. Są to zatem kwestie niezależne od wykonawcy czy spółki. W tej chwili za wcześnie na mówienie o tym na jaki czas prace są wstrzymane oraz, że końcowy termin jest zagrożony - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. - Roboty rozpoczęły się pod koniec ubiegłego roku i zaplanowane są całościowo na 720 dni. Wykonawca prowadzi roboty w miejscach, gdzie jest to możliwe.

Jak zarzuty o kiepskiej współpracy komentuje projektant?

- Nie jesteśmy upoważnieni do komentowania sprawy związanej z jakością współpracy w obszarze wspomnianego kontraktu - odpowiada Mikołaj Nowak.

ZOBACZ TEŻ:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto