Pracownicy Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia po latach doczekali się budynku socjalnego. Wcześniej nie mieli nawet szatni [ZDJĘCIA]

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Budynek socjalny MSR Gryfia
Budynek socjalny MSR Gryfia NA
Ponad dwadzieścia lat kilkuset pracowników "Gryfii" czekało na porządne miejsce do przebierania się oraz jadalnię. Wreszcie budynek socjalny jest gotowy.

Pierwsze prace rozpoczęły się w... 2001 roku. Potem przez lata niewiele się działo. Pracownicy przebierali się w pobliżu swoich wydziałów, a przerwy śniadaniowo-obiadowe organizowali w różnych miejscach. Sprawa przyspieszyła rok temu, gdy władze stoczni zdecydowały o dokończeniu inwestycji. Kosztowała kilka milionów złotych.

- Przebudowa budynku trwała stosunkowo bardzo długo, gdyż pierwsze roboty rozpoczęto w 2001 roku. Z biegiem lat prace nie były na tyle dostateczne zaawansowane, żeby budynek oddać do użytku. Zarząd stoczni rok temu zdecydował o podjęciu prac. Dzięki temu najpierw zakończyliśmy modernizacje części zewnętrznej, a w tym roku wnętrz - mówi mówi Kacper Rawicki, kierownik działu ochrony środowiska i zarządzania majątkiem w MSR Gryfia.

Dwukondygnacyjny budynek został ocieplony, pomalowany na biało, wyposażony w energooszczędne okna i nowe pokrycie dachu. Wewnątrz przygotowano kilkanaście pomieszczeń. Największe przeznaczono na szatnie dla pracowników czterech wydziałów stoczni (wyposażeniowy, kadłubowy, dokowy oraz techniczny).

- Każdy wydział ma swoją szatnię. Wszystkie oprócz podwójnych szafek na roboczą i świeżą odzież wyposażone są w prysznice, umywalki, toalety. Oczywiście jest też osobna szatnia da pań - dodaje Kacper Rawicki.

Jedno z największych pomieszczeń przeznaczono na jadalnię. Trwa jej wyposażanie w stoliki i krzesła. W SRM Gryfia pracuje ok. 370 osób.

MSR Gryfia S.A. dysponuje czterema dokami pływającymi w tym jednym z najnowszych i największych w Polsce – dokiem nr 5 o nośności 17 000 ton, który pozwala na dokowanie statków do 40 000 DWT. Ponadto remonty mniejszych statków wykonywane są na pontonie. Gryfia podpisała kontrakt na budowę nowego doku o konstrukcji monolitycznej. Zostanie on zaprojektowany i wybudowany w Szczecinie, będzie to dok nr 8.

Zakres całego projektu obejmuje budowę nowego, największego w regionie zachodniopomorskim doku pływającego, przy jednoczesnej modernizacji infrastruktury hydrotechnicznej umożliwiającej posadowienie takiego doku i rozpoczęcie normalnej eksploatacji. Nowy dok będzie posadowiony w miejscu starego doku nr 1 wycofanego z eksploatacji.

Dzięki zrealizowaniu takiego projektu możliwe będzie między innymi remontowanie: promów typu ro-pax eksploatowanych w rejonie Morza Bałtyckiego i Północnego, jednostek specjalistycznych, takich jak np. do przewozu propylenu i polipropylenu oraz zapewnienie możliwości obsługi / naprawy jednostek wpływających do Portu Szczecin – Świnoujście po pogłębieniu toru wodnego do 12,5 m. Stocznia posiada również nabrzeża o łącznej długości przekraczającej 2 500 m, wyposażone w różnego rodzaju dźwigi oraz urządzenia transportowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak unikać informacyjnego przeładowania? Zobacz program 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie