Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powstanie drugi tor na trasie Szczecin - Berlin? Na odpowiedź poczekamy do przyszłego roku

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Resort infrastruktury odpowiedział na interpelację posłów z naszego regionu, którzy pytali o budowę drugiego toru na odcinku Szczecin Główny - granica państwowa.

Posłowie dopytują, czy polski rząd i zależne od Skarbu Państwa spółki kolejowe podtrzymują wolę budowy drugiego toru na odcinku granica państwa – Szczecin Główny? Jeżeli tak, to kiedy planowana jest realizacja tej inwestycji?

Resort tłumaczy, że umowa między Ministrem Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Rzeczypospolitej Polskiej a Federalnym Ministerstwem Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast Republiki Federalnej Niemiec o współpracy przy rozwoju połączenia kolejowego Szczecin-Berlin, podpisana w Szczecinie 20 grudnia 2012 r. nie nakłada na strony bezwzględnego obowiązku budowy drugiego toru na wskazanym połączeniu, a jedynie zakłada, że budowa taka nastąpi w zależności od rozwoju przewozów.

ZOBACZ TEŻ:

- Mając na uwadze powyższe, decyzja w sprawie wyboru wariantu jedno lub dwutorowego dla wymienionego połączenia zostanie podjęta po sfinalizowaniu, zleconego przez spółkę PKP PLK S.A, studium wykonalności, w którym zostaną przeanalizowane wszelkie uwarunkowania techniczno – ekonomiczne także z uwzględnieniem okoliczności, że odcinek ten pełni dodatkowe funkcje komunikacyjne w ramach opracowywanej obecnie koncepcji rozwoju sieci komunikacyjnej (metropolitarnej) aglomeracji Szczecina. Studium ma zostać ukończone w 2021 r. Po dokonaniu wyboru wariantu, spółka PKP PLK S.A. opracuje harmonogram prac realizacji inwestycji – wyjaśnia Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

CZYTAJ TEŻ:

Kolejna kwestia, która interesuje posłów dotyczy tego czy są prowadzone negocjacje lub rozmowy dotyczące wspólnej realizacji przedsięwzięcia w postaci budowy drugiego toru na trasie Szczecin Główny – Angermünde?

- W zakresie trasy Szczecin Główny – Angermünde zgodnie z Umową każda ze Stron odpowiedzialna jest za modernizację odcinka położonego na własnym terytorium. Niezbędna koordynacja działań realizowanych przez obie Strony podejmowana jest na corocznych formalnych spotkaniach Polsko-Niemieckiej Ministerialnej Grupy Roboczej ds. Infrastruktury Kolejowej z udziałem zarządców infrastruktury kolejowej obu państw PKP PLK S.A i DB Netz AG (ostatnio we wrześniu 2019 roku w Gdańsku) - odpowiada Andrzej Bittel.

Interpelację poselską w tej sprawie złożyli posłowie na Sejm RP: Arkadiusz Marchewka, Sławomir Nitras, Artur Łącki, Magdalena Filiks, Jarosław Rzepa i Katarzyna Kotula.

CZYTAJ TEŻ:

Wielka inwestycja kolejowa na trasie Szczecin - Poznań. Jak idą prace?

CZYTAJ TAKŻE:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto