Paulina Targaszewska
[email protected]
Koncepcję ożywienia terenu, na którym znajduje się maszt Maciejewicza, Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina przedstawiło mieszkańcom latem tego roku. Zgodnie z założeniem miałaby tu powstać Aleja Zamkowa, która byłaby przedłużeniem Alei Kwiatowej. Miałaby się zaczynać pod Trasą Zamkową i kończyć tuż przed słonecznym zegarem niedaleko Bramy Królewskiej.
A między jezdniami Trasy Zamkowej miałby powstać oświetlony deptak z ławkami, ścieżką rowerową i drzewami.
- Aleja Zamkowa umożliwi dojście do Zamku Książąt Pomorskich, budowanego Muzeum Przełomów, kościoła pw. św. Piotra i Pawła, Piwnicy Kany, monumentalnego Masztu ze statku Kapitan Maciejewicz czy zabytkowej pompy wodnej - wyliczją przedstawiciele SENS-u. - Gęste nasadzenie drzew nie tylko uczyni szlak pieszo-rowerowy atrakcyjnym, ale pozytywnie wpłynie na odbiór wlotu Trasy Zamkowej do centrum Szczecina, który swymi autostradowymi rozmiarami kładzie się cieniem na przylegającą zabytkową zabudowę.
Zdaniem stowarzyszenia, aby ułatwić dojście z Alei Kwiatowej do Alei Zamkowej między obiema trasami musiałoby pojawić się przejście dla pieszych.
Do wyboru są trzy opcje. Pierwsza to utworzenie dodatkowej zebry na skręcie z wlotówki trasy Zamkowej w prawo w ulicę Matejki. Drugi to utworzenie przejścia dla pieszych w centralnej części skrzyżowania dróg pomiędzy Aleją Zamkową a Aleją Kwiatową. Trzeci daje dodatkową możliwość przejścia na stronę Bramy Królewskiej, co pomogłoby w utworzeniu kolejnej alei wzdłuż ulicy Matejki.
Przedstawiciele SENS-u przedstawili swój pomysł na utworzenie Alei Zamkowej radnym z komisji ds. inicjatyw społecznych. Wszystkim koncepcja przypadła do gustu.
- To bardzo dobry pomysł - mówił radny Arkadiusz Marchewka. - Utworzenie Alei Zamkowej wzmocniłoby atrakcyjność rekreacyjną okolicznych terenów.
- Jestem całym sercem za tą koncepcją - wtórował mu radny Marek Duklanowski. - Takie rozwiązania trzeba wspierać. Byłem już wcześniej na miejscu z dyrektorem Przepierą (dyrektor biura strategii miasta - przyp. red.), sprawdziliśmy czy istnieje możliwość utworzenia przejścia dla pieszych pomiędzy obiema alejami. Okazało się, że nie będzie z tym żadnego problemu. Nie wystąpi żadna kolizja a piesi będą mieli 30 sekund na przejście przez mające powstać pasy.
Ostatecznie radni ustalili, że będą wspierać pomysł utworzenia Alei Zamkowej. Koncepcję przekażą w najbliższym czasie drogowcom, policji i urzędnikom. Po to, aby ustalić jaki byłby koszt utworzenia alei, przeanalizować rozwiązania komunikacyjne itp. Kolejne spotkanie w sprawie pomysłu ma się odbyć w urzędzie miasta w grudniu.
Więcej o działaniach stowarzyszenia SENS:
Aleja Kwiatowa czy "Aleja Skrzynek Elektrycznych"? [wideo, zdjęcia]
SENSowny pomysł na plac Zamenhofa i ul. Rayskiego [wideo, wizualizacje]
SENS: Pas zieleni na ulicy Rayskiego ożywi Śródmieście
Deptak Rayskiego: Pomysłodawcy akcji są zadowoleni i przystępują do kolejnego etapu swojej akcji
Transport: SENS chce ulepszyć program Krzystka na 2020 rok
Pieszo (nie)bezpiecznie przez dwupasmówkę
Członkowie Inicjatywy SENS: Nie oszpecajcie Szczecina żółtymi barierkami!
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?