Perełki motoryzacji były wystawione do oglądania w okolicy Baszty Siedmiu Płaszczy przy filarach Trasy Zamkowej, natomiast pozostałe dojechały kilkanaście minut przed rozpoczęciem parady.
Wszystkie pojazdy przyjechały do Szczecina z województwa zachodniopomorskiego i należą do kolekcjonerów, stanowią też zbiory Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie i ich liczba dochodziła do około trzydziestu.
Atrakcją dla fanów motoryzacji oraz wszystkich uczestniczących w Dniach Morza 2010 była parada, w której można było podziwiać samochody i motocykle z czasów PRL-u, luksusowe limuzyny, pojazdy wojskowe Wehrmachtu i Ludowego Wojska Polskiego.
Przejazd wszystkich tych pojazdów rozpoczął się od Mostu Długiego, przebiegał przez ulicę Jana z Kolna w kierunku restauracji „Porto Grande” i z powrotem tą samą trasą.
Do motocykli, które zaprezentowały się należały: JUNAK M10 z Klubu Motocyklowego Cruiser Szczecin, AWO SIMSON, AWD, EMZ, OSA, CEZET, HONDA.
Natomiast wśród samochodów zobaczyć można było Trabanta zwanego „Mydelniczką”, Garbusa, Fiata 125p, Skarpetę, MG, BMW 600 (rok produkcji 1958r.), Warszawę (rok produkcji 1964r.), Eldorado, Cadillac Fleetwood (rok produkcji 1953r.), Dodge'a Commando (rok produkcji 1942r.), Mercedesa 219 (rok produkcji 1958r.), VW Kubelwagen (rok produkcji 1944r.), Ford GPW (rok produkcji 1942r.) oraz wiele innych interesujących modeli.
Impreza propagowała ponadczasowe, wyjątkowe pojazdy, zakończona paradą przyciągnęła liczne grono oglądających i fotografujących.
Miłą ciekawostką jest otwarcie po remoncie Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie przewidziane jest na październik 2010 roku, które ma swoją siedzibę przy ulicy Niemierzyńskiej 18A w Zajezdni Sztuki.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?