Mimo utrudnień związanych z pracami modernizacyjnymi, PKP zapewnia, że inwestycja przyniesie wiele korzyści – również dla mieszkańców i mieszkanek powiatu szamotulskiego.
- Po zakończeniu modernizacji i uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi przejadą z Poznania do Szczecina z prędkością do 160 km/h. Podróż stanie się krótsza, zwiększy się bezpieczeństwo i przepustowość trasy. W ramach inwestycji powstanie 45 nowoczesnych peronów na 21 stacjach i przystankach. Przebudowanych zostanie 48 przejazdów kolejowo-drogowych. Nowoczesne urządzenia sterowania wraz z nowymi, Lokalnymi Centrami Sterowania w Poznaniu i Stargardzie zapewnią sprawny ruch kolejowy na całej trasie – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Obecnie, na stacji w Szamotułach trwa budowa peronu nr 2 w nowej lokalizacji. Gotowy jest już także tymczasowy peron nr 3, który zostanie udostępniony pasażerom i pasażerkom w drugiej połowie roku, wraz z zamknięciem szlaku Rokietnica – Szamotuły. Z użytkowania wyłączony wówczas zostanie peron nr 2. Jak zaznacza Zieliński - nowe perony będą wyższe i zostaną wykonane z antypoślizgowej nawierzchni, co ułatwić ma korzystanie z pociągów, jak i podnieść poziom bezpieczeństwa podróżujących. Pojawią się na nich również wiaty, zamontowane zostanie nowoczesne oświetlenie oraz dynamiczny system informacji pasażerskiej, dzięki czemu zwiększy się komfort oczekiwania na pociąg.
- Gotowa jest też część przejścia podziemnego, które będzie prowadzić do nowych peronów. Zamontowane w przejściu windy prowadzące na perony sprawią, że stacja będzie bardziej dostępna dla podróżnych, w tym dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – informuje Przemysław Zieliński.
Na stacji we Wronkach z kolei mieszkańcy oraz mieszkanki korzystają już ze zmodernizowanego peronu nr 2, na którym trwa budowa wiaty. Gotowe są także perony w Pamiątkowie i Baborówku. W trakcie przebudowy jest zaś peron nr 2 w Pęckowie. Prace budowlane prowadzone są też na trasie Szamotuły - Pęckowo, gdzie powstaje nowy tor nr 2 i montowana jest sieć trakcyjna.
- Kontynuowane są prace związane z przebudową obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i przepustów- dopowiada Zieliński.
Cała inwestycja pochłonie blisko 3 miliardy złotych, przy wsparciu środków unijnych w ramach programu „Łącząc Europę” (CEF). Finał przebudowy nastąpić ma do końca 2022 roku. Obecnie prace trwają na odcinku Poznań – Wronki oraz Słonice – Szczecin Dąbie. Niebawem rozpocząć się ma przebudowa między Wronkami a Słonicami.
Przypomnijmy, że w ramach modernizacji, do 10 lutego nieczynne będą 3 przejazdy kolejowe w powiecie szamotulskim: przy ulicy Alei I - go Maja w Szamotułach, na drodze gminnej Gaj Mały - Szczepankowo oraz na drodze gminnej Dobrogostowo - Karolin. W związku z utrudnieniami wyznaczone zostały objazdy. Szerzej na ten temat piszemy TUTAJ
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?