Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poślizg z przetargami na nową trasę i pętlę tramwajową

Marek Jaszczyński
Widok na pętlę od strony zachodniej, czyli od strony wjazdu do Szczecina. Czy to zachęci mieszkańców Mierzyna i Gumieniec do pozostawienia aut i przesiadki na tramwaj?
Widok na pętlę od strony zachodniej, czyli od strony wjazdu do Szczecina. Czy to zachęci mieszkańców Mierzyna i Gumieniec do pozostawienia aut i przesiadki na tramwaj? Wizualzacja UM Szczecin
Dopiero we wrześniu magistrat ogłosi przetarg na roboty budowlane. Według wcześniejszej wersji przetargu na inżyniera kontraktu mieliśmy się spodziewać w marcu, a na wykonawcę prac, w czerwcu.

O wyjaśnienia opóźnienia poprosił Michał Wilkocki, radny klubu Bezpartyjni i osiedlowiec z Gumieniec. Magistrat w odpowiedzi przedstawił nowe terminy.

- Przedłożona przez projektanta dokumentacja projektowo-kosztorysowa uzyskała pozytywną ocenę Komisji Oceny Dokumentacji Projektowej Zamawiającego - informuje Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina. - W związku z powyższym planowane jest ogłoszenie zamówienia publicznego w formie przetargu nieograniczonego na usługi - inżyniera kontraktu - na przełomie lipca i sierpnia oraz na roboty budowlane: we wrześniu.

Budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn obejmuje przebudowę trasy tramwajowej na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej z dobudową drugiego toru oraz budowę nowego odcinka torowiska dwutorowego od ul. Kwiatowej do nowoprojektowanej pętli Mierzyn. W ramach prac przebudowana zostanie północna jezdnia ulicy Ku Słońcu na odcinku od ul. Krętej do ul. Przygodnej. Dodatkowo prace obejmą również wymianę nawierzchni i przebudowę istniejącej ścieżki rowerowej po północnej stronie ulicy, budowę dwóch parkingów rowerowych, budowę budynku dyspozytorsko-socjalnego, podstacji trakcyjnej oraz systemu monitoringu wizyjnego na pętli tramwajowej Mierzyn.

- Moim zdaniem budowa nowych tras – torowisk tramwajowych z punktu widzenia mieszkańców jest uzasadniona , a także z powodu rozrastającego się miasta, które chce być metropolią - uważa Janusz Światowy, miłośnik komunikacji miejskiej z portalu swiatowy.org.

- Trasa na Mierzyn musi być wybudowana, chociażby z tej przyczyny, że już wydano ogromne pieniądze z naszych podatków na analizy, projekty i dokumentację. Ludzie oczekują jej z niecierpliwością. Budowa trasy mam nadzieję zmniejszy ruch samochodowy w tym rejonie, a kierowcy tych aut przesiądą się na tramwaj z powodu istniejącego tam centrum handlowego.

Inwestycja jest planowana do realizacji w latach 2019-2021, szacunkowy koszt to ponad 30 mln zł. Pod koniec ubiegłego roku Szczecin otrzymał dofinansowanie na ten projekt oraz dwie, inne ważne inwestycje komunikacyjne. Przebudowy ul. Arkońskiej wraz z budową torowiska od pętli Las Arkoński do al. Wojska Polskiego oraz Przebudowy ul. Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do Hali Widowiskowo-Sportowej wraz z budową torowiska i nowej pętli tramwajowej. Łączny koszt trzech inwestycji to ponad 195 mln zł, z czego dofinansowanie to prawie 86 mln zł.

Zobacz również rozmowę z Piotrem Krzystkiem w trzech częściach:

Najlepsza restauracja w Szczecinie. ZOBACZ TOP 10!


Największy architektoniczny absurd Szczecina to...


Studniówki w Szczecinie i Stargardzie. Zobacz mnóstwo ZDJĘĆ!


Szmula, Many, Mikmak. Czy znasz szczecińską gwarę? QUIZ


Gs24.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Poślizg z przetargami na nową trasę i pętlę tramwajową - Głos Szczeciński

Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto