O wyjaśnienia opóźnienia poprosił Michał Wilkocki, radny klubu Bezpartyjni i osiedlowiec z Gumieniec. Magistrat w odpowiedzi przedstawił nowe terminy.
- Przedłożona przez projektanta dokumentacja projektowo-kosztorysowa uzyskała pozytywną ocenę Komisji Oceny Dokumentacji Projektowej Zamawiającego - informuje Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina. - W związku z powyższym planowane jest ogłoszenie zamówienia publicznego w formie przetargu nieograniczonego na usługi - inżyniera kontraktu - na przełomie lipca i sierpnia oraz na roboty budowlane: we wrześniu.
Budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn obejmuje przebudowę trasy tramwajowej na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej z dobudową drugiego toru oraz budowę nowego odcinka torowiska dwutorowego od ul. Kwiatowej do nowoprojektowanej pętli Mierzyn. W ramach prac przebudowana zostanie północna jezdnia ulicy Ku Słońcu na odcinku od ul. Krętej do ul. Przygodnej. Dodatkowo prace obejmą również wymianę nawierzchni i przebudowę istniejącej ścieżki rowerowej po północnej stronie ulicy, budowę dwóch parkingów rowerowych, budowę budynku dyspozytorsko-socjalnego, podstacji trakcyjnej oraz systemu monitoringu wizyjnego na pętli tramwajowej Mierzyn.
- Moim zdaniem budowa nowych tras – torowisk tramwajowych z punktu widzenia mieszkańców jest uzasadniona , a także z powodu rozrastającego się miasta, które chce być metropolią - uważa Janusz Światowy, miłośnik komunikacji miejskiej z portalu swiatowy.org.
- Trasa na Mierzyn musi być wybudowana, chociażby z tej przyczyny, że już wydano ogromne pieniądze z naszych podatków na analizy, projekty i dokumentację. Ludzie oczekują jej z niecierpliwością. Budowa trasy mam nadzieję zmniejszy ruch samochodowy w tym rejonie, a kierowcy tych aut przesiądą się na tramwaj z powodu istniejącego tam centrum handlowego.
Inwestycja jest planowana do realizacji w latach 2019-2021, szacunkowy koszt to ponad 30 mln zł. Pod koniec ubiegłego roku Szczecin otrzymał dofinansowanie na ten projekt oraz dwie, inne ważne inwestycje komunikacyjne. Przebudowy ul. Arkońskiej wraz z budową torowiska od pętli Las Arkoński do al. Wojska Polskiego oraz Przebudowy ul. Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do Hali Widowiskowo-Sportowej wraz z budową torowiska i nowej pętli tramwajowej. Łączny koszt trzech inwestycji to ponad 195 mln zł, z czego dofinansowanie to prawie 86 mln zł.
Zobacz również rozmowę z Piotrem Krzystkiem w trzech częściach:
- Piotr Krzystek o wyborach, in vitro i zamieszaniu wokół bulwarów
- Piotr Krzystek m.in. o gospodarce i miejscach pracy w Szczecinie [WIDEO]
- Piotr Krzystek, prezydent Szczecina o inwestycjach. Spóźnieniach i ambitnych planach [WIDEO]
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?