Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poślizg z przetargami na nową trasę i pętlę tramwajową

Marek Jaszczyński
Widok na pętlę od strony zachodniej, czyli od strony wjazdu do Szczecina. Czy to zachęci mieszkańców Mierzyna i Gumieniec do pozostawienia aut i przesiadki na tramwaj?
Widok na pętlę od strony zachodniej, czyli od strony wjazdu do Szczecina. Czy to zachęci mieszkańców Mierzyna i Gumieniec do pozostawienia aut i przesiadki na tramwaj? Wizualzacja UM Szczecin
Dopiero we wrześniu magistrat ogłosi przetarg na roboty budowlane. Według wcześniejszej wersji przetargu na inżyniera kontraktu mieliśmy się spodziewać w marcu, a na wykonawcę prac, w czerwcu.

O wyjaśnienia opóźnienia poprosił Michał Wilkocki, radny klubu Bezpartyjni i osiedlowiec z Gumieniec. Magistrat w odpowiedzi przedstawił nowe terminy.

- Przedłożona przez projektanta dokumentacja projektowo-kosztorysowa uzyskała pozytywną ocenę Komisji Oceny Dokumentacji Projektowej Zamawiającego - informuje Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina. - W związku z powyższym planowane jest ogłoszenie zamówienia publicznego w formie przetargu nieograniczonego na usługi - inżyniera kontraktu - na przełomie lipca i sierpnia oraz na roboty budowlane: we wrześniu.

Budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn obejmuje przebudowę trasy tramwajowej na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej z dobudową drugiego toru oraz budowę nowego odcinka torowiska dwutorowego od ul. Kwiatowej do nowoprojektowanej pętli Mierzyn. W ramach prac przebudowana zostanie północna jezdnia ulicy Ku Słońcu na odcinku od ul. Krętej do ul. Przygodnej. Dodatkowo prace obejmą również wymianę nawierzchni i przebudowę istniejącej ścieżki rowerowej po północnej stronie ulicy, budowę dwóch parkingów rowerowych, budowę budynku dyspozytorsko-socjalnego, podstacji trakcyjnej oraz systemu monitoringu wizyjnego na pętli tramwajowej Mierzyn.

- Moim zdaniem budowa nowych tras – torowisk tramwajowych z punktu widzenia mieszkańców jest uzasadniona , a także z powodu rozrastającego się miasta, które chce być metropolią - uważa Janusz Światowy, miłośnik komunikacji miejskiej z portalu swiatowy.org.

- Trasa na Mierzyn musi być wybudowana, chociażby z tej przyczyny, że już wydano ogromne pieniądze z naszych podatków na analizy, projekty i dokumentację. Ludzie oczekują jej z niecierpliwością. Budowa trasy mam nadzieję zmniejszy ruch samochodowy w tym rejonie, a kierowcy tych aut przesiądą się na tramwaj z powodu istniejącego tam centrum handlowego.

Inwestycja jest planowana do realizacji w latach 2019-2021, szacunkowy koszt to ponad 30 mln zł. Pod koniec ubiegłego roku Szczecin otrzymał dofinansowanie na ten projekt oraz dwie, inne ważne inwestycje komunikacyjne. Przebudowy ul. Arkońskiej wraz z budową torowiska od pętli Las Arkoński do al. Wojska Polskiego oraz Przebudowy ul. Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do Hali Widowiskowo-Sportowej wraz z budową torowiska i nowej pętli tramwajowej. Łączny koszt trzech inwestycji to ponad 195 mln zł, z czego dofinansowanie to prawie 86 mln zł.

Zobacz również rozmowę z Piotrem Krzystkiem w trzech częściach:

Najlepsza restauracja w Szczecinie. ZOBACZ TOP 10!


Największy architektoniczny absurd Szczecina to...


Studniówki w Szczecinie i Stargardzie. Zobacz mnóstwo ZDJĘĆ!


Szmula, Many, Mikmak. Czy znasz szczecińską gwarę? QUIZ


Gs24.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Poślizg z przetargami na nową trasę i pętlę tramwajową - Głos Szczeciński

Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto