Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Polska Żegluga Bałtycka wzmacnia swoją pozycję na Bałtyku

Iwona Marciniak
Nova Star ma rozpocząć rejsy z Gdańska  do Nynashamn na przełomie marca i kwietnia
Nova Star ma rozpocząć rejsy z Gdańska do Nynashamn na przełomie marca i kwietnia PŻB
Do floty P ŻB dołącza piąta jednostka. Tym razem to wyczarterowany prom, własność armatora z Singapuru.Będzie pływać między Gdańskiem a Nyneshamn.

Rośnie zainteresowanie rejsami na Bałtyku. Jesienią ubiegłego roku, konkurencyjny dla PŻB przewoźnik - Stena Line wprowadził swój pierwszy prom na trasę Gdynia - Nyneshamn. PŻB wysyłała dotąd tego szwedzkiego portu swoją jedną jednostkę, prom Wawel, który mimo trwającego 18 godzin rejsu, mógł zaoferować pasażerom ograniczoną liczbę miejsc noclegowych. Prom Nova Star ma podnieść poziom świadczonych usług i wzmocnić pozycję PŻB na Bałtyku.

Jak podaje Portal Morski Nova Star został wyczarterowany PŻB bez załogi, na dwa lata, najprawdopodobniej z opcją kupna po zakończeniu okresu czarteru. Prom jest własnością jednej ze spółek koncernu Singapore Technologies - ST Marine z Singapuru i pływał ostatnio przez Cieśninę Gibraltarską, między Hiszpanią, a Marokiem.

Nowa Star zbudowany w 2011r. będzie najmłodszą jednostką wchodzącą w skład floty Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Wejście kolejnego promu na bałtycką linię planowane jest na przełom marca i kwietnia. Nova Star to już piąty prom tworzący flotę PŻB, obok pływających między Świnoujściem a Ystad Baltivii, Mazovii, Cracovii (kupionej w ub. roku) oraz wspomnianego Wawelu.

Przypomnijmy, prawie rok temu, w kołobrzeskiej siedzibie PŻB uroczyście podpisano umowę na budowę pierwszego od 1978 r. nowego promu dla PŻB. Powstanie w Stoczni Szczecińskiej. Docelowo ta spółka Skarbu Państwa ma zyskać dwa nowe promy. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie spółki, prom Nova Star „był zaplanowany w strategii rozwoju spółki, jako kluczowy element, do momentu zrealizowania nowej jednostki.(...) Zarząd Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. informuje, że konsekwentnie wdrażając w życie strategię spółki opartą o Program Batory, zrealizował jeden z jego elementów, wprowadzając używaną jednostkę na linię Gdańsk - Nynäshamn.

Ponadto wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i realizując ich słuszne postulaty, wprowadza zdecydowanie nową jakość świadczonych usług pomiędzy Polską a Szwecją (...)Pozyskanie promu pozwoli na sprostanie oczekiwaniom rosnącego rynku oraz będzie idealnym uzupełnieniem użytkowanego już promu Wawel, także ze względu na podobne parametry ładunkowe. M/f Nova Star, wybudowana w 2011 roku, posiada znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską.

Podróżujący będą mogli spędzać czas podczas rejsu w bardzo komfortowych warunkach, mając do dyspozycji sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również miejsca przeznaczone dla najmłodszych pasażerów.

To wszystko sprawia, że Nova Star jest idealnym rozwiązaniem dla szerokiego grona klientów, także dla rodzin z dziećmi. Zarząd PŻB S.A. jest przekonany, iż prom wprowadzi wysokie standardy świadczenia usług oraz zaoferuje nową jakość dla rynku pasażerskiego pomiędzy Polską, a Skandynawią.” Prom Nova Star to jednostka ro-pax. Jego wymiary to 161 m długości i 25,6 m szerokości. Zanurzenie - 6,20 m. prędkość 21 węzłów. Pojemność ładunkowa: 1 575 m dla samochodów ciężarowych i 1 215 m dla samochodów osobowych (łącznie 2 790 m). Prom wyposażony jest w kabiny pasażerskie czteroosobowe - 156 ; czteroosobowe LUX - 7; łącznie 652 miejsca noclegowe. Foteli lotniczych - 254.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kolobrzeg.naszemiasto.pl Nasze Miasto