Dla zarządu województwa liczy się stabilność i kontynuacja dobrej współpracy.
- Rozważaliśmy też opcję ogłoszenia przetargu na obsługę połączeń w naszym województwie lub powołanie własnej spółki kolejowej. Zdecydowaliśmy się jednak, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie kontynuacja dotychczasowej umowy - mówi Tomasz Sobieraj, wicemarszałek województwa.
Co roku urząd marszałkowski dopłaca około 90 milionów złotych za obsługę połączeń. Jednak wszystkie pociągi jeżdżące po zachodniopomorskich trasach należą do urzędu i są dzierżawione przez kolejową spółkę Przewozy Regionalne.
Poprzednia, czteroletnia umowa kończy się w grudniu przyszłego roku, jednak ze względu na procedury już dziś muszą rozpocząć się prace nad następną.
- Będzie to pięcioletnia umowa z opcją przedłużenia o pięć lat - tłumaczy marszałek Olgierd Geblewicz.
Dla Przewozów Regionalnych oznacza to stabilność i możliwość dalszego rozwoju.
- Rozpoczynamy prace nad opracowaniem połączeń w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej oraz nad wspólnym biletem dla pasażerów tych połączeń - zapowiada Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych.
Z kolei dobrą informacją dla pracowników kołobrzeskiego oddziału PR jest planowany remont pomieszczeń socjalnych oraz wyposażenie w nowoczesny sprzęt wybudowanej w 2015 roku hali.
- W końcu skończą się czasy, w których pracownicy muszą przebywać w barakach z lat 60. ubiegłego wieku - komentuje marszałek Geblewicz.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?