Marek Jaszczyński
[email protected]
Oszuści wykradają korespondencję, która już trafiła do skrzynek pocztowych. Po kilku dniach faktury trafiają z powrotem do skrzynek, ale różnią się numerem konta.
Do takich przypadków doszło na terenie Szczecina i Polic.
- Rachunek wygląda jak oryginał, różni się tylko numerem konta. Numer faktury, kwota jest tak w oryginale - mówią komisarz Katarzyna Legan i podkomisarz Andrzej Szrajber z Komendy Miejskiej Policji w Szczecinie. - Dlatego na przykład na klatkę schodową nie wpuszczjamy nieznajomych. Po drugie nie pożyczajmy kluczyków do skrzynek. Wreszcie, gdy dostaniemy fakturę, to warto dokładnie sprawdzić numer rachunku.
Enea w trosce o klientów
- Klienci realizując opłatę za prąd, zasilają konta, które nie należą do sprzedawcy prądu, a do oszustów - mówi Luiza Trocka z Biura Prasowego ENEA S.A. - Do firmy trafiły sygnały związane z tym nieuczciwym procederem. Klientów z Polic oraz Szczecina prosimy o szczególną ostrożność i sprawdzanie numerów kont na rachunkach przez porównanie ze starymi fakturami.
Numer konta można również sprawdzić dzwoniąc do Call Center 91 813 56 80 lub w Biurach Obsługi Klienta.
Grasują na osiedlu
Do podobnych zdarzeń doszło na Osiedlu Przyjaźni, gdzie ktoś podmienił faktury do zapłaty dla firmy "Multimedia".
- Chciałbym ostrzec mieszkańców osiedla Przyjaźni przed fałszywymi rachunkami za usługi Multimedia S.A. - zaalarmował nas pan Piotr, który jest mieszkańcem Osiedla Przyjaźni. - Rachunki są kradzione ze skrzynek pocztowych, skanowane, podmieniany jest numer rachunku bankowego a następnie w oryginalnej kopercie wracają do skrzynek pocztowych.
Jak zauważył pan Piotr, jest to robione dość nieudolnie, bo jest to wyblakły wydruk i bardzo wyraźnie widać, że numer rachunku został "zakryty" tym słusznym; w dość nieudolny sposób. Tak wygląda jego faktura za luty: obcięty jest tekst numeru rachunku odbiorcy a sam numer konta jest na wydruku zdecydowanie ciemniejszą czcionką niż pozostała część rachunku.
- Po telefonie do Multimedia dowiedziałem się, że żadne numery rachunków nie były zmienione a każdy klient ma własne subkonto. Także nie dajcie się oszukać - informuje pan Piotr.
Monitorują sytuację
Firma Multimedia przyznała, że po raz pierwszy ma do czynienia z takim działaniem.
- Z naszych informacji wynika, że tylko jedna osoba dokonała wpłaty na nie nasze konto - mówi Kazimiera Kanownik, rzecznik prasowy Multimedia Polska S.A. - Nasi pracownicy cały czas monitorują sytuację. Gdy ktoś opóźnia płatność kontaktujemy się z nim i upewniamy, czy ma właściwe konto.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?