Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Police. Przystanek SKM przy zakładach chemicznych. Nareszcie będą konkrety

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Mateusz War/CC 3.0/SOM
W początkach przyszłego roku zaplanowano spotkania dotyczące uruchomienia przystanku kolejowego przy zakładach chemicznych w Policach. Miałby to być jeden z trzech przystanków w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Starsi mieszkańcy pamiętają przystanek "Police Zakład", który działał tuż obok zakładów. W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych do tego przystanku dojeżdżali pracownicy. Historia ma zatoczyć koło.

- Grupa Azoty Police podtrzymuje wolę współpracy w ramach projektu Szczecińskie Kolei Metropolitalnej. Prowadzone z jednostką samorządu terytorialnego rozmowy są na zaawansowanym etapie - informuje Paweł Piwowarczyk, rzecznik Grupy Azoty Police. - Na styczeń 2020 zaplanowano szereg spotkań mających na celu między innymi ocenę stanu istniejącej infrastruktury, przeanalizowanie stanu własności gruntów oraz analizę zapotrzebowania na liczbę kursów do planowanego przystanku Police zakłady chemiczne.

Obecnie trwają prace przy uruchomieniu SKM, która ma ruszyć do 2022 roku. Cała inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł. W ramach inwestycji ma m.in. zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic, powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym, konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków.

CZYTAJ TEŻ:

Na terenie Polic zaplanowano dwa przystanki, pierwszy to Police "Dąbrówka", w rejonie wiaduktu nad ulicą Piłsudskiego, z dwoma peronami zewnętrznymi o długości 130 m i szerokości 4,5 m.

Dojście do peronów zapewnione będzie za pomocą schodów oraz wind. Perony zostaną zadaszone wiatami o długości 50 m. Na peronach należy ustawić ławki, kosze oraz oznakowanie.

Drugi przystanek to stacja PKP, gdzie perony zostaną przesunięte o ok. 50 m w kierunku południowym. Wykonany zostanie peron 1 jednokrawędziowy o długości 250 m oraz peron 2 dwukrawędziowy o długości 200 m.

Dojścia do peronów zapewnione zostaną poprzez dwie kładki. Perony zostaną zadaszone za pomocą wiat peronowych o długości 100 m.

ZOBACZ TEŻ:

Szczecińska Kolej Metropolitalna ma powstać do 2022 roku. Połączy Szczecin, Stargard, Goleniów, Gryfino, Kobylankę, Police i Stargard. 

W sumie na terenie Szczecina zostanie wybudowanych lub zmodernizowanych 26 z 40 węzłów przesiadkowych Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, w tym 24 w ramach tego zamówienia.

Inwestycja pochłonie 741 mln zł, z czego 512 mln zł ma pochodzić z dofinansowania.

Zobacz na kolejnych slajdach, czy jesteś w zasięgu SKM-ki → 

* 1szary kolor: 15-minutowa dostępność piesza stacji i przystanków kolejowych

* żółty 15-minutowa dostępność rowerowa stacji i przystanków kolejowych (szacunkowy czas w linii prostej)

CZYTAJ WIĘCEJ:

■ Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad pół miliarda złotych - zobacz, co za to zrobią [WIZUALIZACJE]

■ Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwie firmy gotowe do projektowania [WIZUALIZACJE]

SKM w Szczecinie. Gdzie będą budowane stacje? Zobacz, jak ma...

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto