Kolejarze zapowiadają, ze po zakończeniu prac wzrośnie prędkość pociągów.
Linia kolejowa nr 273, potocznie zwana "Nadodrzanką", to najkrótsze, liczące 356 km, połączenie kolejowe pomiędzy Wrocławiem a Szczecinem.
Trasa przechodzi przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów, Nową Sól, Zieloną Górę, Kostrzyn nad Odrą oraz Gryfino i pełni bardzo ważną rolę w transporcie towarów z południa Polski do portów w Szczecinie i Świnoujściu.
- Do maja wymieniono dwa rozjazdy na stacji Chojna, gdzie zmodernizowano również 300 metrów toru - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Prace miały na celu podwyższenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Obecnie kolejarze prowadzą prace modernizacyjne toru nr 2 na odcinku Chojna - Krzywin, dzięki czemu prędkość przejazdowa wzrośnie z 50 kilometrów na godzinę do 120 km/h. Wymieniane są także rozjazdy i tory na stacji Gryfino.
Wśród priorytetów PLK znajduje się kompleksowa modernizacja "Nadodrzanki". Prowadzone obecnie prace mają usprawnić ruch na linii kolejowej nr 273 i będą kontynuowane w kolejnych latach.
- Inwestycje, które w kolejnych latach będziemy realizować przy udziale środków z nowej unijnej perspektywy 2014-2020 skoncentrują się przede wszystkim na usprawnieniu ruchu towarowego - zapowiada Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. (jasz)
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?