Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pojedziemy śródmiejską obwodnicą już na początku roku, czyli doczekaliśmy się pełnego przejazdu przez węzeł Łękno!

OPRAC.:
Anna Brüske-Szypowska
Anna Brüske-Szypowska
Węzeł Łękno. Planowane zakończenie prac już 5 stycznia nowego roku!
Węzeł Łękno. Planowane zakończenie prac już 5 stycznia nowego roku! Urząd Miasta Szczecin
To dobra wiadomość dla szczecińskich kierowców. O jeden (konkretny) remont w mieście mniej. Tym bardziej, że koniec prac na węźle Łekno przekładany był już kilka razy.

Jak informuje Piotr Zieliński, Rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji, od środy, 5 stycznia 2022 roku wprowadzona zostanie stała organizacja ruchu na Węźle Łękno.

Szczecińscy kierowcy będą mogli przejechać nowym odcinkiem obwodnicy śródmiejskiej

  • W pełni przejezdna będzie al. Wojska Polskiego oraz skrzyżowanie z wyspą centralną i zjazdem w ul. Traugutta.
  • Udostępniony zostanie nowy odcinek obwodnicy śródmiejskiej, od skrzyżowania z ul. Arkońską do al. Wojska Polskiego.

Zmiany w ruchu na weźle Łękno

  • Na skrzyżowaniu z ul. Arkońską zmienione zostanie pierwszeństwo przejazdu, z obecnego na ciągu al. Arkońskiej na ciąg Obwodnicy Śródmiejskiej.
  • Obszar ulic Pawła Jasienicy oraz Zygmunta Moczyńskiego objęty zostanie strefą ruchu z ograniczoną prędkością do 30km/h.A skrzyżowanie tych ulic oznakowane zostanie jako równorzędne.

- Moi drodzy, wiele osób czekało na tego typu informacje. Ja także. Wykonawca deklaruje, że 5 stycznia wprowadzi docelową organizację ruchu na Węźle Łękno. Tym samym (nie licząc poprawek) prace dobiegają końca. Wiele było wyzwań i kłopotów do rozwiązania na budowie. Pisaliście dużo cierpkich słów, ale rozumiem. Skala prac była jednak ogromna. A teraz będzie już tylko lepiej – skomentował na Facebooku prezydent Piotr Krzystek.

Węzeł Łekno - jedna z największych i ważniejszych inwestycji drogowych 2021/2022

Przypomnimy, że węzeł Łękno docelowo pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Projekt ponadto obejął budowę kolejnego fragmentu tzw. trasy średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do al. Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni, budowę parkingu park&ride oraz budowę skrzyżowania przy al. Wojska Polskiego.

Całkowity koszt prac to ok. 140 mln zł brutto. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Rover Infraestructuras S.A.; Roverpol SP. Z O.O. Nadzór nad inwestycją sprawował Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin.

ZOBACZ TEŻ:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto