W strukturze przewozów w 2009 roku dominowało zboże i produkty zbożowe – 5,7 mln ton. Przewóz tego ładunku wzrósł o 2,2 mln ton w stosunku do roku 2008 (3,5 mln ton). Spadła natomiast ilość transportowanego węgla i koksu: z 5,8 mln w 2008 roku do 4,3 mln ton w 2009.
Transport pozostałych ładunków w 2009 roku przedstawiał się następująco: nawozy – 1,2 mln ton (rok wcześniej – 1,0 mln ton), ruda żelaza – 883 tys. ton (2008 – 307 tys. ton), fosforyty – 784 tys. ton (2008 – 1,4 mln ton), płynna siarka – 501 tys. ton (2008 - 442 tys. ton), wyroby stalowe – 306 tys. ton (2008 - 415 tys. ton), sucha siarka – 288 tys. ton (2008 – 562 tys. ton), inne – 884 tys. ton (2008 – 1,1 mln ton).
W przewozach czarterowych statki PŻM przewiozły w 2009 roku 6,4 mln ton ładunków, w porównaniu z 6,9 mln ton w 2008 r.
Jeśli chodzi o sposób zatrudnienia statków PŻM w 2009 dominowały zafrachtowania pojedyńcze, stanowiąc 53,5 proc. ogółu przewozów (w 2008 było to 29,7 proc.). Z kolei przewozy realizowane na podstawie podpisywanych kontraktów znacznie się zmniejszyły : z 38 proc. w 2008 do zaledwie 16,6 proc. w 2009 roku.
Te kilkanaście procent przewozów to kontynuacja starych kontraktów podpisanych w 2008 roku i wcześniej, ponieważ ze względu na kryzys i ogólną niepewność co do prognoz rynku, w 2009 roku nie podpisywano żadnych nowych kontraktów przewozowych.
Ukraina rozpocznie oficjalne rozmowy o przystąpieniu do UE
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?