Marek Rudnicki
[email protected]
Pan Jan trzyma w ręku rachunek na 114 zł. Posiada telefon (na kartę) w firmie Play. Będąc w salonie szczecińskim tej firmy został namówiony przez pracownika na zawarcie super promocyjnej oferty „LongPlay II 49”, która dawałaby mu nowe możliwości.
– Zachęcono mnie, że będę płacił jedynie 29 zł, a tylko za pierwszy miesiąc jednorazowo 49 zł – opowiada. – Zaoferowano mi aż 340 minut rozmów. Dostałem umowę do podpisania. Szczegółowo nie czytałem, bo tam wszystko jest takim maczkiem, że nic nie widać, a ja już mam swoje lata. Nie miałem powodu podejrzewać, że coś jest nie tak.
W trzy dni później przechodząc obok innego salonu tej firmy w Szczecinie, wstąpił tam i dopytał obsługę o tę nową "super promocję".
– Pani przejrzała umowę i wzbudziła we mnie wątpliwości – mówi. – Jej zdaniem, wcale nie miało być tak słodko, jak mi wcześniej obiecywano. Przestraszyłem się i nie wiele myśląc, tego samego dnia zrezygnowałem z umowy, formalnie powiadamiając o tym Play.
Myślał, że na tym się skończy, ale pomylił się. Rezygnację złożył w Play 18 maja. Już 21 maja otrzymał pismo, w którym poinformowano go, że umowa zostanie rozwiązana dopiero 30 czerwca. Kilka dni później przysłano mu fakturę, która go mocno zaskoczyła. Opiewała na 114 zł. Uwzględniono w niej jednorazową zapłatę 49 zł, za pół miesiąca – 15,90 zł, za kolejny miesiąc – 29 zł, za rozmowy – 12 zł, za audiotext – 3 zł, za wiadomość Premium 4,92 zł i za SMS – 0,18 zł.
– W serwisie powiedziano mi, że jeśli zerwę umowę, zapłacę jedynie karę około 30 – 40 zł. Skąd te 114 zł? – dziwi się. – Naliczyli mi nawet za SMS, a ja w życiu żadnego nie wysłałem, bo nie wiem nawet, jak to się robi. Nie prowadziłem żadnych rozmów.
Skontaktowaliśmy się z firmą Play. Wyjaśniono, że pan Jan musi zapłacić wszystkie te kwoty i nie ma od tego odstępstwa, bo zerwał umowę. Zapłaci też karę za odstąpienie od umowy.
– Klientowi zawierającemu umowę w lokalu przedsiębiorstwa prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje – poinformowała Ewa Sankowska- Sieniek z Play.
Zgodność z prawem decyzji Play potwierdza Łukasz Perul z biura Miejskiego Rzecznika Konsumenta, ale dodaje:
– Dobrą praktyką handlową jest umożliwienie odstąpienia od zawartej umowy, ale duża część oparatorów telefonii komórkowej jej nie stosuje.
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Strefa Biznesu: Praca sezonowa. Jaką umowę podpisać?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?