- Prace chcemy rozpocząć w 2021 roku i uruchomić parkingowiec w 2022 roku. W tej chwili nie jest jeszcze znany szacunkowy koszt inwestycji. Projekt ma mieć charakter modułowy – mówi Wojciech Jachim, rzecznik spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne.
ZOBACZCIE, JAK MA WYGLĄDAĆ NOWA INWESTYCJA:
Rzecznik spółki podaje, że liczba pojazdów, które mogłyby tu zaparkować to 300- 400 aut. Budowa obiektu nie oznacza, że znikną dotychczasowe miejsca pod estakadą, czyli na tzw. poziomie „zero”. Projekt obejmie zintegrowany kompleks parkingowy. Niewykluczone, że obiekt mógłby pomieścić jeszcze więcej pojazdów. Ma to związek z budową Mostu Kłodnego i likwidacją najmniej uczęszczanych łącznic Trasy Zamkowej. To dałoby możliwość zabudowania uwolnionych terenów. Które byłyby to łącznice? Z Nabrzeża Wieleckiego na Trasę Zamkową - od strony ulicy Wyszyńskiego i zjazdowa z TZ na Nabrzeże Wieleckie w kierunku wspomnianej ulicy.
Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie. Od kiedy opłaty? Kiedy wraca? Ale nie od razu. Czy będzie drożej?Wiadomo, że obiekt nie będzie w ramach strefy płatnego parkowania, ale będzie miał własny regulamin parkowania. Ceny za parkowanie nie będą tak wysokie jak na placu Orła Białego, gdzie wysokie opłaty mają wymusić na kierowcach rotacje pojazdów. Parkingowiec pod trasą miałby pomóc kierowcom, którym brakuje wolnych miejsc na coraz bardziej rozbudowanym Podzamczu.
Przypomnijmy, że w marcu 2013 roku pomysł na budowę parkingowca obok TZ przedstawił Maciej Sochanowski, projektant drogowy. Zaproponował zburzenie dwóch łącznic trasy i budowy w tym miejscu wielopoziomowego parkingu na około 1000 miejsc z możliwością wjazdu z Trasy Zamkowej.
zobacz też:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?