- PKO Bank Polski nigdy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek danych drogą mailową. Na stronie logowania do systemu bankowości elektronicznej iPKO umieszczone są zasady bezpiecznego korzystania z usług bankowości elektronicznej – mówi Marek Kłuciński, rzecznik prasowy PKO Banku Polskiego.
Sama treść maila jest napisana dość niegramatycznie, co może sugerować, że została wysłana przez obcokrajowca.
W internecie pojawiają się fałszywe e-maile z prośbą o weryfikację danych karty płatniczej po wejściu na stronę z podanego linku. Nadawca e-maila twierdzi, że brak potwierdzenia informacji będzie skutkował zamknięciem konta. Jak zapewnia bank są one wysyłane przez osoby podszywające się pod Bank.
- Ostrzegamy, że są to fałszywe e-maile, mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania – mówi Kłuciński.
Prosimy nie odpowiadać na tego typu maile, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i hasła do konta , jak również danych dotyczących karty, tj. numeru karty, kodu PIN daty ważności i kodu CVV2.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?