Rajcy najpierw zapoznali się z prezentacją Ewy Nosek, architekt miasta, dotyczącą strategii przekształceń terenów nadbrzeżnych.
Odcinek między Ulica Dworcową a Trasą Zamkową to tzw. reprezentacyjny "Waterfront", czyli miejsce będące wizytówką miasta, chętnie odwiedzane przez turystów.
- Są podejmowane próby, ale odbudowane Stare Miasto jest zbyt ciasne dla współczesnego miasta - mówi Ewa Nosek. - Jest szansa, żeby odzyskać dojście do wody. Co zyskamy? 40- 50 metrowy pas do Odry pod zabudowę, plac przy Bulwarze i strefę uspokojonego ruchu.
Swoją koncepcję przedstawił także Maciej Sochanowski, który zaproponował jak zorganizować komunikację w rejonie Nabrzeża Wieleckiego, a jednocześnie uzyskać miejsce pod rząd kamienic, które mogłyby powstać wzdłuż Bulwaru Piastowskiego.
Wystarczy przesunąć jezdnię w kierunku istniejącej zabudowy Podzamcza. Miejsce można uzyskać m.in. kosztem istniejącego parkingu przy ulicy Wielkiej Odrzańskiej i słabo wykorzystanej łącznicy z Nabrzeża Wieleckiego do Placu Żołnierza Polskiego.
- Będziemy mieli 4 pasy ruchu z torowiskiem tak jak na ulicy Krzywoustego, nie wpłynie to negatywnie na ruch - mówi Maciej Sochanowski, inżynier budownictwa drogowego. - Wydzielimy teren pod zabudowę kamienic wzdłuż rzeki.
U zbiegu ulic Nabrzeże Wieleckie i Wyszyńskiego mogłoby powstać skrzyżowanie z wyspa centralną, podobnie jak na placu Rodła.
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?