W pawilonie muzeum znajduje się wystawa modeli kolejowych i fotografii obrazujących historię kolei wąskotorowej i normalnotorowej na Pomorzu Zachodnim, za czasów niemieckich (do 1945 roku) i polskich. Zbiory skansenu obejmują przede wszystkim kilkanaście parowozów wąskotorowych o szerokości toru 1000 mm, a także kilka innych pojazdów trakcyjnych i wagonów
Tabor eksponowany w Gryficach liczy około 40 pojazdów szynowych oraz urządzeń służących ich eksploatacji. 4 lokomotywy zostały wyprodukowane w zakładach Vulcan w Szczecinie w latach 1910-1930.
Część kolekcji trafi do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, dotychczasowego właściciela zbiorów. Będą to 2 parowozy i 2 wagony, 1 parowóz pozostanie w depozycie w Gryficach, a 1 w gminie Rewal. Reszta przypadnie Muzeum Narodowemu w Szczecinie.
- To dobry kompromis, biorąc pod uwagę fakt, że to nie nasze muzeum było właścicielem zbiorów – mówi Lech Karwowski, dyrektor MN. – Gdyby nie taki podział, filia w Gryficach zostałaby zlikwidowana.
Rozważana jest opcja połączenia na trasie Muzeum Morskie – Gryfice poprzez tory na Łasztowni.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?