Otwarcie 28-kilometrowego odcinka z podszczecińskiego węzła "Klucz" na autostradzie A-6 do węzła Pyrzyce ma ogromne znaczenie dla osób jadących z południa na wybrzeże i z powrotem. Teraz będą omijali centrum Pyrzyc oraz skrzyżowania dróg krajowych numer 3 i 10 w Szczecinie – Płoni. W tych miejscach, szczególnie w weekendy, tworzą się uciążliwe korki.
Dzięki nowemu odcinkowi drogi skraca się również alternatywna trasa turystyczna, prowadząca dotychczas nad morze przez Myślibórz, Rów, Banie i Gryfino do autostrady A6.
Z nowej drogi nie skorzystają jednak TIR-y. Zarządca dopuszcza bowiem tylko pojazdy o nacisku na oś do 8 ton. To wynika z ograniczeń drogi wojewódzkiej numer 122. Ta nie wytrzymałaby ruchu cięższych pojazdów. Ograniczenie to będzie obowiązywać do września, kiedy to zostanie oddany do użytku kolejny odcinek S-3, od węzła "Pyrzyce" do węzła "Myślibórz". Połączy z siecią dróg krajowych, dostosowanych do ruchu najcięższych pojazdów.
Budowa S3 ze Szczecina do Gorzowa, to największa inwestycja w północno-zachodniej Polsce.
Prace rozpoczęto w lutym 2008 roku. Nowa trasa jest dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Ma długość 28,2 kilometra, przebiega w całości zupełnie
nowym śladem, z dala od miejscowości. Połączenie z pozostałymi drogami zapewniają 3 węzły drogowe. Łącznie powstało 30 wiaduktów, z czego 9 pełni rolę przejść dla dużych zwierząt.
Koszt gotowego fragmentu drogi to 686,5 miliona złotych. Projekt powstał przy współfinansowaniu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.
Zobacz mapę z nowym odcinkiem drogi S3 na gs24.pl
Droga S3. Przy drodze ekspresowej inwestuje BP i Lotos
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?