- Wyprodukowane w 1994 roku autobusy Volvo przypłynęły do Polski promem. Do SPAK takich pojazdów trafiło 40 - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Klonowica".
Data pierwszej rejestracji autobusu to 17.08.1995, od tego dnia pojazd o numerze bocznym 1571 przewiózł miliony pasażerów.
Wymiary zasłużonego staruszka to: 18,0 m długości, 2,50 m szerokości i 3,10m wysokości. Ilość miejsc: 132, miejsca siedzące: 42 - chociaż że jego pojemność bywała większa. Typ silnika: THD 102KB.
Ostatni kurs odbył dziś rano z Krzekowa w kierunku Dworca Głównego i o 9:12 wróci na Krzekowo. Stamtąd pojechał już na zajezdnię autobusową przy ulicy Klonowica, gdzie nastąpiło oficjalne przekazanie tablic do nowej hybrydy.
- Aż łza się w oku kręci. Jeżdżę od 27 lat, znam te autobusy od początku - mówi Maciej Korzański, który wykonywał ostatni kurs na volvo. - Jeździłem ze zmiennikiem na wozie 1584. Wykonaliśmy razem ponad 1 mln kilometrów. Już takich autobusów nie będzie...
Co stanie się ze "staruszkiem"?
Po wymontowaniu kasowników autobus przekazany zostanie do Muzeum Techniki i Komunikacji. Zajezdnia Sztuki.
- Na razie trafi do muzealnych magazynów. Będzie tak, dopóki nie rozbudujemy siedziby - mówi Stanisław Horoszko, dyrektor muzeum techniki.
Niewykluczone, że autobus będzie brał udział w przejazdach okolicznościowych. - To zależy od stanu technicznego. Na pewno sprawdzimy pojazd. To również kwestia zarejestrowania autobusu na zabytkowych tablicach - dodaje dyrektor Horoszko.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?