Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Opóźnienia autobusów i tramwajów w rejonie dworca PKP i Mostu Długiego

Redakcja MM
Redakcja MM
Pasażerowie linii nr 75 codziennie mają do czynienia z opóźnieniami autobusów i to już na pierwszym przystanku od pętli przy ul. Kolumba.
Pasażerowie linii nr 75 codziennie mają do czynienia z opóźnieniami autobusów i to już na pierwszym przystanku od pętli przy ul. Kolumba. Adam Słomski
- Główkujemy jak odkorkować - zarządca drogi przedstawił nam pomysły na usprawnienie ruchu w tym rejonie.

Sprawę opóźnień komunikacji miejskiej zgłosiliśmy do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Po badaniach okazało się, że w godzinach szczytu autobusy mają opóźnienia sięgające nawet 10 minut, natomiast poślizgi czasowe tramwajów linii 6 wynoszą nawet 20 minut. To efekt wyłączenia z ruch Bulwaru Piastowskiego.

W korkach stoją autobusy i tramwaje. Dlaczego zamknięcie bulwaru przyniosło taki skutek? Kierowcy jadący w kierunku północnych dzielnic miasta omijali sygnalizację i przejeżdżali bulwarem pod Mostem Długim, dzięki czemu wyjeżdżali tuż przy estakadzie Trasy Zamkowej. To był wygodny skrót.

– Zapewniam mieszkańców, że myślimy nad tym problem i chcemy rozwiązać go docelowo, a nie doraźnie – mówi Jerzy Barański, zastępca dyrektora ds. infrastruktury drogowej ZDiTM. – Przepraszamy za utrudnienia.

Obecnie brane są pod uwagę trzy rozwiązania w celu rozładowania korków.

– Bierzemy pod uwagę poszerzenie dawnej ulicy Vasco da Gamy, czyli Nabrzeża Wieleckiego na odcinku od Dworcowej do Mostu Długiego – mówi dyrektor.

Pomysł zakłada zwężenie obecnych pasów z 3,5 m do 3 metrów oraz wygospodarowanie dodatkowego pasu kosztem obecnej zatoki autobusowej.

Drugi, najdroższy wariant polega na przebudowie obecnego torowiska i przystosowaniu go do ruchu autobusów. Autobusy poruszałyby się tzw. buspasem od skrzyżowania z ulicą Wyszyńskiego aż do dworca PKP przy ul. Kolumba.

Trzeci pomysł, najtańszy to zmiana cyklu sygnalizacji świetlnej, znajdującej się na skrzyżowaniu: Nabrzeże Wieleckie, Wyszyńskiego, Most Długi. Jednak zmiana cyklu w tym miejscu wiąże się z wprowadzeniem korekt w działaniu sygnalizacji w innych częściach miasta, na przykład na Bramie Portowej, czy Placu Kościuszki.

– Przy tym ostatnim wariancie, zmiany byłyby możliwe latem, przy pozostałych wariantach czekamy do jesieni – dodaje dyrektor Barański.

Zobacz też:

Nabrzeże Wieleckie: Tworzą się korki, bo zamknęli Bulwar Piastowski


Komunikacja w Szczecinie. Pasażerowie autobusów linii 75 narzekają na opóźnienia w kursowaniu

Szczecińskie nabrzeża w przebudowie. Co już zrobiono, jakie prace trwają. Zobacz zdjęcia


Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto