Firma radzi, aby w pierwszym okresie użytkowania dobrze wyregulować okna.
Piękne nowe osiedle „Stara Cegielnia” na Niebuszewie. Mieszkania kosztowały tu ponad 5 tys. zł za m kw. Cena powinna iść w parze z jakością.
– W grudniu ubiegłego roku zgłosiłem reklamację w sprawie źle wykonanych okien – mówi Wojciech Górak. – Dziś zgłaszających podobną reklamację jest ponad 70. Okna są nieszczelne. Zastosowano tylko jedną uszczelkę zamiast
dwóch.
– Zimą miałam lód na oknach – pokazuje zdjęcia ze swojego mieszkania Katarzyna Przytuła. – Gdy próbowałam reklamować wadę, powiedziano mi, że nie potrafię wietrzyć mieszkania.
Mieszkańcy na własny koszt zlecili badanie mieszkań kamerą termowizyjną, które potwierdziły nieszczelność okien. Kierownik Biura Jakości Inwestycji spółki SGI Baltis, która wybudowała osiedle, stwierdził jednak:
– Pojawiający się lód na szybach świadczy tylko i wyłącznie o doprowadzeniu temperatury w pomieszczeniu do drastycznie niskiej co wywołuje nie tylko wykraplanie się pary wodnej ale wręcz zamarzanie warstwy wody.
Pani Katarzyna zleciła wykonanie „Oceny jakości osłony termicznej mieszkania”.
– Precyzyjnie wskazałam, gdzie zastosowano zbyt słabą izolację – mówi. – Z badań wynika, że różnice temperatur w mieszkaniu wynoszą nawet 8,5 st. C w przypadku ścian i 15 st. C w przypadku okien. Developer jednak nadal twierdzi, że wszystko jest w porządku.
– Ocieplenie budynku zostało zaprojektowane i wykonane zgodnie z obowiązującymi w okresie budowy przepisami i normami – odpisał na zastrzeżenia Czytelniczki Waldemar Antczak, kierownik Biura Jakości Inwestycji spółki.
Zwróciliśmy się w sprawie kłopotów mieszkańców do centrali firmy. Otrzymaliśmy bardzo obszerne dwie wypowiedzi. Poinformowano nas, że zgłoszono 11 reklamacji dotyczących okien z Osiedla Stara Cegielnia (w naszym posiadaniu jest skarga podpisana przez 53 mieszkańców).
– Wszyscy lokatorzy są poinformowani, że stolarka drewniana w pierwszym okresie użytkowania wymaga regulacji – napisał Wojciech Sekulski, dyrektor SGI Baltis. – Dlatego też firma Partner, dostawca okien, bezzwłocznie dokonuje tych regulacji na każde wezwanie.
Dodaje też istotną uwagę:
– SGI Baltis szanuje swoich klientów i uważamy, że cały system opieki nad klientem, który kupił mieszkanie, mamy zorganizowany na poziomie nieznanym u szczecińskich deweloperów.
Z pisma Katarzyny Przytuła do developera:
– Ponownie zgłaszam usterkę okien w moim mieszkaniu. Odpowiedź, jaką otrzymałam od pana W. Antczaka po 2 miesiącach od zgłoszenia przeze mnie reklamacji jest żenująca i nie do przyjęcia. W okresie minionych 2 miesięcy nikt z firmy SGI nie pofatygował się celem zapoznania się ze stanem faktycznym.
Tak zimą wyglądały okna w mieszkaniu Katarzyny Przytuły. W opinii SGI „przyczynę należy upatrywać w braku właściwego wietrzenia mieszkania”.
Fot. Katarzyna Przytuła
– Zamontowano nam okna systemu Euroline – pokazuje je Wojciech Górak. – Posiadają one dwie uszczelki, tj. w przyldze środkowej oraz krawędziową na obwodzie skrzydła. U nas zamontowano jakąś wersję wybrakowaną tylko z jedną uszczelką w przyldze środkowej. Stąd te przemarzania, ale tego SGI nie chce widzieć.
Fot. Marcin Bielecki
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?