- Dla krajowej dziesiątki na
odcinkuLubieszyn -
Szczecinzostał opracowany raport oddziaływania na środowisko - przyznaje Mateusz Grzeszczuk z szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i
autostrad. - Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Decyzja ta określi przebieg planowanej drogi, jest to pierwszy etap prac przygotowawczych. Planujemy uzyskanie dokumentu w kwietniu przyszłego roku.
Nasz rozmówca zapewnia, że dalsze prace przygotowawcze i budowa tej drogi zależeć będą od przyznania funduszy na ten cel.
- Inwestycja ta nie znajduje się w programie budowy dróg krajowych na lata 2011-2015 - dodaje Grzeszczuk. - W związku z
tymnie można określić terminu jej realizacji.
Nowy odcinek drogi krajowej nr 10 połączy Lubieszyn (granica państwa) ze Szczecinem. Trasa ta pozwoli na ominięcie przez
ruchtranzytowy miejscowości Mierzyn, Skarbimierzyce, Dołuje i Lubieszyn.
Drogabędzie się zaczynała od ronda przy dawnym przejściu granicznym w Lubieszynie, końcem odcinka będzie planowane rondo w okolicach centrum handlowego na Gumieńcach.
W toku przygotowywania inwestycji analizowano wiele wariantów przebiegu drogi. Do etapu drugiego wybrano 3 warianty przebiegu poprowadzone na północ od obecnej drogi krajowej nr 10. Długość nowej drogi w zależności od wariantu będzie wahać się pomiędzy 8, a 9 kilometrów.
Projektowana prędkość na terenie zabudowanym wynosi 60 km/h, poza terenem zabudowanym -80km/h. Dwujezdniowa droga będzie miała pasy o szerokości 7 metrów. Wzdłuż drogi mają być chodniki i ścieżki rowerowe o szerokości 2 metrów.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?