Kiedy mógłby ruszyć Szczeciński Rower Miejski?
Oferty firm zainteresowanych przetargiem na "Dostawę kompleksowego systemu wypożyczania rowerów Bike_S – Szczeciński Rower Miejski" mieliśmy poznać 20 maja. Jednak termin ten został przesunięty na 11 czerwca.
W optymistycznym scenariuszu, jeśli na tym etapie uda się wskazać firmę, której oferta będzie odpowiadać zamawiającemu, czyli miejskiej spółce Nieruchomości i Opłaty Lokalne, i obędzie się bez odwołań, to po podpisaniu umowy nowy wykonawca będzie miał 60 dni na dostarczenie pierwszej puli pojazdów - czterystu rowerów.
Gdyby wszystkie te formalności poszły sprawnie, jednośladów czwartej generacji moglibyśmy się spodziewać w Szczecinie we wrześniu.
ZOBACZ TEŻ:
Jedna z firma zaskarżyła przetarg
Niestety, wciąż nie zostało rozstrzygnięte odwołanie firmy Next Bike Polska S.A, która zaskarżyła szczeciński przetarg do Krajowej Izby Odwoławczej. Przedsiębiorstwo twierdzi, że miasto rozpisało postępowanie w sposób "niezapewniający zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców". Wskazuje m.in. zastosowanie 28-calowych kół zamiast bardziej powszechnych w tego typu systemach (do tej pory takie stosowano też w Szczecinie), czyli kół o średnicy 26-cali.
Zdaniem firmy, łącznie przeprojektowanie roweru (na 28 cali) z testami, certyfikacją i przygotowaniem do produkcji potrwa przynajmniej 6 miesięcy. Ponadto wskazuje też, że zasady uczciwej konkurencji zostały naruszone w specyfikacji baterii i wagi tabletów, które będą dostarczone do pojazdów. Te określone w przetargu miałyby faworyzować firmy, które mają dostęp do urządzeń wyłącznie firmy Durabook w wersji wycofanej z produkcji 1,5 roku temu.
Do tej pory sprawa nie trafiła na wokandę KIO. Jeśli izba uzna, że pretensje Next Bike są zasadne, wówczas NiOL będzie musiała dokonać korekty specyfikacji, a to oznaczać będzie kolejne tygodnie, albo miesiące zwłoki.
Przetarg na stworzenie nowego systemu wypożyczalni rowerów miejskich Bike_S zakłada dostawę 800 jednośladów w trzech etapach: 400, 200 i 200. Będą to rowery IV generacji wyposażone w GPS i urządzenia zabezpieczające przed nieuprawnionym wypożyczeniem. Jedną z głównych różnic w stosunku do znanej od 2014 formuły wypożyczalni rowerów miejskich w Szczecinie będzie przejście na system abonamentowy.
O proponowanych rozwiązaniach i cenniku pisaliśmy tutaj Rower miejski w Szczecinie. Gdzie najpierw przyjedzie nowy Bike_S? Jakie będą ceny? Miasto się szykuje
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Co z wycofanymi rowerami Bike_S? Zostaną sprzedane! Można mieć taki pojazd na własność?
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?