- Tarpan rozpoczął służbę w Kopalni Węgla Kamiennego w Knurowie, później jeździł w barwach Państwowej Straży Pożarnej w Knurowie, na koniec w Ochotniczej Straży Pożarnej w Szczygłowicach - mówi Jacek Ogrodniczak z Muzeum Techniki i Komunikacji. - Ten samochód jest jedynym zachowanym – w takim stanie – tarpanem pożarniczym. Auto kupiliśmy w Muzeum Motoryzacji i Techniki w Piastowie.
ZOBACZ TEŻ:
Pojazd został wyprodukowany w 1994 roku. Ma trzycylindrowy silnik diesel Perkinsa o pojemności 2500 ccm i mocy 42 KM.
Mógł rozwinąć prędkość maksymalną: 83 km/h. Zużycie paliwa: od 7 do 9 litrów na 100 km.
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TAKŻE:
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?