Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowoczesne urzędomaty ZUS w Szczecinie nieosiągalne

Marek Jaszczyński
Po co nowoczesne urządzenia w ZUS skoro nie można z nich skorzystać? - pyta Czytelniczka. Fatalny zbieg okoliczności - tłumaczy urzędnik. - Pragnę przeprosić naszą klientkę za niedogodności

- Chciałabym nakreślić temat urzędomatów ZUS w Szczecinie, które działają niby całą dobę. Działać może i działają, ale że nie można z nich korzystać to inna kwestia- mówi pani Katarzyna.

Kilka dni temu wieczorem Czytelniczka chciała skorzystać z urzędomatu w ZUS przy ul. Matejki, ale było to niemożliwe. Urzędomat znajduje się na I piętrze, ale nie można się tam dostać, gdyż trwa remont.

- Przy głównym wejściu znajduje się dzwonek, który można mniemać, że służy do tego, żeby zawiadomić kogoś, który wyjaśni lub pomoże. Dzwonek jest, ale albo nikogo nie ma w budynku, albo nikt nie fatyguje się po to, żeby otworzyć i zapytać o co chodzi - relacjonuje pani Kasia.

Drugi urzędomat znajduje się w oddziale ZUS na prawobrzeżu, ale i tu pech prześladował naszą Czytelniczkę. W urządzeniu nie było papieru.

- Przed weekendem nikt nie sprawdził ilości papieru przez co złożenie dokumentów jest niemożliwe - opowiada kobieta. - Jedynie należy podkreślić, że na prawobrzeżu przynajmniej są panowie z ochrony, którzy są bardzo pomocni, ale niestety w tej kwestii nie byli w stanie nic zrobić - opowiada pani Kasia. - Dodam, że na stronie ZUS nigdzie nie znalazłam informacji o utrudnieniach w użytkowaniu.

Jak ustalił "Głos" w budynku przy ul. Matejki 22 do godzin wieczornych trwają prace remontowe.

- Dlatego wieczorem, aby nie zakłócać klientom załatwienia swoich spraw, a naszym pracownikom realizacji zadań. Dla osób zainteresowanych skorzystaniem z zusomatu w tych godzinach jest udostępniony dzwonek. Niestety, teren budowy przylega do części, w której umieszczony jest jego głośnik. Podkreślam, że na placu budowy działa ciężki sprzęt, który emituje bardzo duży hałas. Pracownik ochrony budynku nie usłyszał sygnału dzwonka, dlatego w porę nie zszedł otworzyć drzwi pani Katarzynie. Oczywiście uczuliliśmy pracowników na takie sytuacje, żeby uniknąć ich w przyszłości - mówi Karol Jagielski, rzecznik prasowy oddziału ZUS w Szczecinie.

Natomiast w zusomacie przy ul. Andre Citroena 2 wystąpiły problemy techniczne z urządzeniem. Po godzinie 14 pracownik serwisu zresetował ustawienia zusomatu i wyregulował obszar podawania papieru oraz dokonał testu poprawnego działania. Jeszcze przed godziną 15 działał on prawidłowo.

- Pragnę przeprosić naszą klientkę za wszelkie niedogodności, jakie ją spotkały. Mogę zapewnić, że wyciągnęliśmy wnioski z tej sytuacji, choć trudno nie dostrzec, że jest ona incydentalnym przypadkiem, na który złożył się wyjątkowo niefortunny zbieg okoliczności - dodaje rzecznik.

Zusomaty umożliwiają złożenie dokumentów i wniosków i otrzymanie potwierdzenia o ich złożeniu. Urządzenie jednocześnie umożliwia skorzystanie z serwisów internetowych ZUS, ze szczególnym uwzględnieniem dostępu do Platformy Usług Elektronicznych (PUE) oraz skontaktowanie się bezpłatnie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej.

Urządzenia posiadają szereg komponentów ułatwiających korzystanie, takich jak monitor dotykowy, klawiaturę z wbudowaną myszką, przyjazny i intuicyjny interfejs użytkownika. Urządzenie jest także przyjazne dla osób niepełnosprawnych.

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto