- Chciałabym nakreślić temat urzędomatów ZUS w Szczecinie, które działają niby całą dobę. Działać może i działają, ale że nie można z nich korzystać to inna kwestia- mówi pani Katarzyna.
Kilka dni temu wieczorem Czytelniczka chciała skorzystać z urzędomatu w ZUS przy ul. Matejki, ale było to niemożliwe. Urzędomat znajduje się na I piętrze, ale nie można się tam dostać, gdyż trwa remont.
- Przy głównym wejściu znajduje się dzwonek, który można mniemać, że służy do tego, żeby zawiadomić kogoś, który wyjaśni lub pomoże. Dzwonek jest, ale albo nikogo nie ma w budynku, albo nikt nie fatyguje się po to, żeby otworzyć i zapytać o co chodzi - relacjonuje pani Kasia.
Drugi urzędomat znajduje się w oddziale ZUS na prawobrzeżu, ale i tu pech prześladował naszą Czytelniczkę. W urządzeniu nie było papieru.
- Przed weekendem nikt nie sprawdził ilości papieru przez co złożenie dokumentów jest niemożliwe - opowiada kobieta. - Jedynie należy podkreślić, że na prawobrzeżu przynajmniej są panowie z ochrony, którzy są bardzo pomocni, ale niestety w tej kwestii nie byli w stanie nic zrobić - opowiada pani Kasia. - Dodam, że na stronie ZUS nigdzie nie znalazłam informacji o utrudnieniach w użytkowaniu.
Jak ustalił "Głos" w budynku przy ul. Matejki 22 do godzin wieczornych trwają prace remontowe.
- Dlatego wieczorem, aby nie zakłócać klientom załatwienia swoich spraw, a naszym pracownikom realizacji zadań. Dla osób zainteresowanych skorzystaniem z zusomatu w tych godzinach jest udostępniony dzwonek. Niestety, teren budowy przylega do części, w której umieszczony jest jego głośnik. Podkreślam, że na placu budowy działa ciężki sprzęt, który emituje bardzo duży hałas. Pracownik ochrony budynku nie usłyszał sygnału dzwonka, dlatego w porę nie zszedł otworzyć drzwi pani Katarzynie. Oczywiście uczuliliśmy pracowników na takie sytuacje, żeby uniknąć ich w przyszłości - mówi Karol Jagielski, rzecznik prasowy oddziału ZUS w Szczecinie.
Natomiast w zusomacie przy ul. Andre Citroena 2 wystąpiły problemy techniczne z urządzeniem. Po godzinie 14 pracownik serwisu zresetował ustawienia zusomatu i wyregulował obszar podawania papieru oraz dokonał testu poprawnego działania. Jeszcze przed godziną 15 działał on prawidłowo.
- Pragnę przeprosić naszą klientkę za wszelkie niedogodności, jakie ją spotkały. Mogę zapewnić, że wyciągnęliśmy wnioski z tej sytuacji, choć trudno nie dostrzec, że jest ona incydentalnym przypadkiem, na który złożył się wyjątkowo niefortunny zbieg okoliczności - dodaje rzecznik.
Zusomaty umożliwiają złożenie dokumentów i wniosków i otrzymanie potwierdzenia o ich złożeniu. Urządzenie jednocześnie umożliwia skorzystanie z serwisów internetowych ZUS, ze szczególnym uwzględnieniem dostępu do Platformy Usług Elektronicznych (PUE) oraz skontaktowanie się bezpłatnie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej.
Urządzenia posiadają szereg komponentów ułatwiających korzystanie, takich jak monitor dotykowy, klawiaturę z wbudowaną myszką, przyjazny i intuicyjny interfejs użytkownika. Urządzenie jest także przyjazne dla osób niepełnosprawnych.
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?