Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowoczesne pociągi będą jeździć do Szczecina

Redakcja MM
Redakcja MM
Redakcja MM
Czekamy na podpisanie umowy na dostawę nowoczesnych elektrycznych zestawów trakcyjnych. Producent z Nowego Sącza już testuje pojazd szynowy, który mógłby jeździć po torach naszego regionu.

Dziewięć sztuk EZT ma być kupionych w ramach Zachodniej Grupy Zakupowej. Siedem z nich trafi do nas, pozostałe będą obsługiwać połączenia w Lubuskiem. Gotowość do ich wykonania zgłosiły nowosądecki Newag i bydgoska Pesa.

Pesa Bydgoszcz wyceniła swoją prace na cenę brutto 218 964 600 zł (za jeden pojazd cena wynosi 24 329 400 zł). Terminy dostarczenia trzech pierwszych pojazdów od dnia zawarcia umowy: pierwszy pojazd 36 dni, drugi pojazd 65 dni, trzeci pojazd 125 dni.

Natomiast Newag S.A. chce zbudować ezety za cenę 192 618 000 zł (kwota brutto za jeden pojazd wynosi 21 402 000 zł). Terminy dostarczenia trzech pierwszych pojazdów od dnia zawarcia umowy: pierwszy pojazd 30 dni, drugi pojazd 30 dni, trzeci pojazd 30 dni. Jak podał portal www.kurierkolejowy.pl, producent z Nowego Sącza już przygotowuje pociągi, a pierwszy skład, na razie w białym kolorze jest już testowany na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.

- Nie mogę potwierdzić, że testowany egzemplarz trafi do ZGZ, bo mamy także inne zamówienia - mówi Urszula Makosz z Newagu. - Ale jeśli umowa będzie podpisana to zbliżony trafi do województwa zachodniopomorskiego.

Urząd marszałkowski potwierdza, że umowa będzie podpisana na początku września.

- Trwają przygotowania formalne do podpisania umowy - mówi Maria T. Markiewicz z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego.
Impuls to normalnotorowy, jednoprzestrzenny skład z obniżoną podłogą. Jego maksymalna prędkość eksploatacyjna to 160 km/h.

W przestrzeni pasażerskiej może znajdować się toaleta w systemie zamkniętym oraz przestrzeń dla podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się, dużym bagażem lub rowerem, w pobliżu której, przy drzwiach mogą być rozkładane podesty dla niepełnosprawnych. Pojazdy mogą być wyposażone w punkt dostępu do internetu i gniazdka elektryczne.

Pojazdy posiadają system informacji pasażerskiej w postaci głośników i świetlnych tablic kierunkowych, monitoring, klimatyzację i ogrzewanie z automatyczną regulacją.
Kiedy składy mogą trafić do nas? Pierwsze dwa elektryczne zespoły trakcyjne mają trafić do nas jeszcze w 2013 roku, kolejne cztery w 2014, a trzy ostatnie przyjadą w 2015 roku. Cztery EZT będą kursowały w relacji Świnoujście - Szczecin Główny - Poznań, a na trasę Szczecin Główny - Słupsk zostaną skierowane dwa nowe pojazdy. Jeden z siedmiu EZT pozostanie w rezerwie technicznej.

Tabor zakupiony przez województwo lubuskie będzie obsługiwał połączenie Poznań - Zielona Góra - Nowa Sól.

Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto