Łącznie tras jest dziesięć, w tym Nadmorska, Pojezierna, Bałtyk-Wałcz, Wokół Zalewu Szczecińskiego, Dolina Tywy, Wału Pomorskiego, Dolina Regi-Drawieński Park Narodowy, Dolina Parsęty, Dolina Płoni, Trasa Nadodrzańska (szlak „Zielona Odra”) oraz Trasa Pałaców i Zamków.
Cztery główne trasy, to trasa "Nadmorska" o długości 226 km, Tywa-Odra-Zalew - 248 km, Bałtyk-Wałcz - 243 km oraz Pojezierna - 432 km.
Łącznie specjalnie powołana grupa zinwentaryzowała kilkaset kilometrów potencjalnych tras i naniosła je na interaktywną mapę.
Koncepcja sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego opracowywana przez Regionalne Biuro Gospodarki Przestrzennej Województwa Zachodniopomorskiego. Główne trasy tworzą spójną sieć przebiegającą przez główne ośrodki miejskie, oraz atrakcje turystyczne regionu.
Na obszarach zabudowanych 50 proc. kosztów poniosą jednostki samorządu terytorialnego, podczas gdy poza obszarami zabudowanymi całość kosztów budowy ścieżek pokryją zarezerwowane na nie fundusze wojewódzkie.
Trasy, to nie tylko nawierzchnie (będą zróżnicowane), ale również miejsca postojowe, wypoczynkowe, wiaty, tablice informacyjne etc.
Pierwotnie samorząd województwa planował jedynie zaprojektowanie przebiegu tras, natomiast ich wykonanie zlecić gminom. Po analizie stwierdzono, że może to wywołać chaos i trasy nie będą ze sobą spójne.
- Podjęliśmy wobec tego decyzję, że budową szlaków powinien zająć się jeden podmiot i najlepszym będzie Zarząd Dróg Wojewódzkich - mówi marszałek Olgierd Geblewicz.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?