Pierwszy przetarg ogłoszono w marcu. Nowe tramwaje miał dostarczyć Solaris Bus & Coach S.A., ale przetarg został unieważniony. Wynik zaskarżyła wówczas firma Cegielski z Poznania. Skarga trafiła do Krajowej Izby Gospodarczej, która rozpatrzyła ją pozytywnie i spółka Tramwaje Szczecińskie musiała przetarg unieważnić i rozpisać go od nowa.
Zwycięzcą nowego przetargu okazała się Pesa, która za sześć nowych tramwajów zaproponowała najwyższą stawkę, czyli 55 mln zł. 2 mln mniej chciał dostać Solaris, ale ze względów formalnych, oferta została odrzucona. Podobnie było w przypadku Cegielskiego – informuje Gazeta Wyborcza.
Blogi MM w podróży:
Wygraj weekend w hotelu!
Podłogi tramwajów, które będą jeździć po Szczecinie, mają być nachylone pod kątem nie większym niż 15 stopni. Solaris w dwóch miejscach zastosował podesty, na których pochylenie wynosi 16,25 stopni. Firma zaskarży rozstrzygnięcie przetargu, ponieważ uważa, że pod tym Pesa także nie spełnia tego wymogu.
Po rozstrzygnięci przetargu, firma będzie miała 1,5 roku na dostarczenie tramwajów.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?