Dzięki temu Szczecinowi przybędzie kolejnych 10. nowoczesnych tramwajów, na dodatek zrobionych w Szczecinie na bazie tramwajów typu 105 N. Spółka ogłosiła przetarg na dostawę 10 trzydrzwiowych nadwozi (5 nadwozi wagonów sterujących i 5 tzw. doczep czynnych).
Wykonawca, który wygra postępowanie będzie miał czas do stycznia 2013 r. na realizację całego zadania. Pierwsze dwa nadwozia będą musiały trafić do Szczecina najpóźniej 100 dni po podpisaniu umowy z wykonawcą, następne 4 – 250 dni od zawarcia umowy, pozostałe do połowy stycznia 2013 r.
Zgodnie z zapisami specyfikacji każdy z wagonów będzie musiał mieć długość od 13,5 – 13, 9 m., szerokość 2,35 m. – 2,4 m.
Po dostarczeniu do Szczecina pracownicy spółki Tramwaje Szczecińskie wyposażą wagony we wszystkie elementy i urządzenia niezbędne do włączenia wagonów do eksploatacji. Po szczecińskich torowiskach jeździ już jeden skład zmontowany od podstaw w Szczecinie. Kolejny taki dwuwagonowy skład jest montowany w warsztatach przy ul. Klonowica w Szczecinie. Wkrótce trafi do zajezdni tramwajowej w al. Wojska Polskiego.
Modernizacja 10 wagonów jest możliwa dzięki pozyskaniu przez spółkę finansowania zewnętrznego w ramach programu „Zintegrowany system transportu publicznego w obszarach metropolitalnych”. Oprócz modernizacji wagonów 105 N w ramach tego programu zmodernizowanych zostanie 18 tatr.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?