Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe odcinki ścieżek rowerowych dzięki SBO. Jak będzie wyglądała trasa rowerowa w Szczecinie?

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Wśród zwycięskich projektów Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego znalazły się trzy projekty zakładające uzupełnienie sieci dróg rowerowych. Jak uzupełnią obecną sieć ścieżek?

Pomysłodawcą dwóch z trzech wygranych projektów dotyczących ścieżek da jednośladów jest Tomasz Loga, były oficer rowerowy Szczecina. Zaproponował on łącznie trzy osobne projekty pod wspólną nazwą "Spójne trasy rowerowe dla Szczecina". Zakładały one budowę ścieżek w ciągu ulic: Sczanieckiej, Gontyny, Matejki. Znajdowały się one na listach trzech różnych obszarów: (Śródmieście Północ, Drzetowo-Grabowo, Niebuszewo-Bolinko).

ZOBACZ TEŻ:

Dwa z nich zwyciężyły w swoich obszarach, dzięki czemu powstaną trasy na Sczanieckiej (724 głosy, koszt około 330 tys. zł) i Matejki (839 głosów, 231 tys. zł). Co dokładnie zakładają?

Dwa łączniki pomiędzy Niebuszewem a centrum
Projekt dotyczący ul. Sczanieckiej przewiduje budowę dwukierunkowej drogi dla rowerów po zachodniej stronie ulicy (m.in. na wysokości byłego TME), pomiędzy ulicą Cyryla i Metodego oraz Emilii Plater, skąd dziś wzdłuż ul. Gontyny do ul. Salomei prowadzi pas rowerowy, a następnie odcinek chodnika z dozwolonym ruchem rowerowym. Nowy fragment miałby około 300 m długości. Jego realizacja pozwoli na swobodny przejazd od wiaduktu kolejowego w okolicy ul. Rynkowej do ul. Bazarowej, czyli byłyby przedłużeniem istniejącej już od trzech lat ścieżki zbudowanej przy okazji modernizacji ul. Sczanieckiej.

Drugi z wygranych projektów zakłada stworzenie ponad 100 metrów drogi rowerowej, która połączy pas rowerowy wzdłuż ul. Gontyny i chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym z istniejącym odcinkiem trasy rowerowej w ciągu ul. Matejki i Malczewskiego.

- W dalszym ciągu uważam, że to nie SBO powinno być tym, co motywuje miasto do tworzenia dróg rowerowych. Miasto powinno mieć swoją politykę i ją realizować. Oddane głosy pokazują, że jest zapotrzebowanie na takie rozwiązania - mówi Tomasz Loga.

Oba łączniki ułatwią rowerzystom przejazd na trasie Sczanieckiej-pl. Żołnierza. Wciąż niestety brakować będzie tu spójności (np. możliwości jakiegokolwiek wjazdu ze ścieżki przy ul. Rynkowej na pas rowerowy wzdłuż ul. Wilczej).

ZOBACZ TEŻ:

Trzecim rowerowym projektem, który wygrał (w obszarze Pogodno-Łękno) okazała się „Budowa drogi dla rowerów na ul. Papieża Pawła IV” (1325 głosów, 581 tys. zł) Autorem pomysły jest Adam Kustra. Zakłada budowę drogi rowerowej i nowego chodnika po zachodniej części ulicy (od strony seminarium). Asfaltowa trasa rowerowa ma mieć dwa metry szerokości.
Ścieżka połączy istniejącą już drogę rowerową w ciągu ul. Arkońskiej i obwodnicy Śródmieścia z ul. Zaleskiego, gdzie dziś się znajduje odcinek pasa rowerowego, a dalej - w stronę al. Wojska Polskiego chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym. Ta trasa byłaby też dodatkowym ułatwieniem we wjeździe do Parku Kasprowicza, dalej Lasku Arkońskiego, gdzie istnieją trasy bardzo popularne wśród osób rekreacyjnie używających jednośladów.

WIDEO: IKEA w Szczecinie, znamy datę otwarcia!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto