Głównym założeniem serwisu, który swoją premierę miał 8 listopada 2008 roku, było stworzenie promocyjnej platformy Szczecina, na której przydatne i aktualne informacje o mieście znajdzie zarówno szczecinianin, turysta jak i potencjalny inwestor.
W ciągu trzech lat swojego istnienia przeszedł nie tylko wizualne zmiany, ale został wzbogacony o wiele praktycznych funkcjonalności. Docenili to użytkownicy. W pierwszym roku strona odnotowała 385 015 odwiedzin. W 2011 r. było ich już prawie dwukrotnie więcej.
- Wzrosły nie tylko statystyki, ale również ilość działów, materiałów multimedialnych, funkcjonalności czy aplikacji - informuje Biuro Promocji i Informacji UM Szczecin. - Strona stale rozbudowywana była przez Biuro Promocji i Informacji Urzędu Miasta. Wszystkie działania zostały docenione przez użytkowników, a także nagrodzone w konkursie Webstarfestival.
Portal miasta zdobył główną nagrodę Akademii Internetu w kategorii Administracja Publiczna oraz Webstara przyznanego przez internautów. Miasto rozpoczęło także aktywną komunikację za pośrednictwem portali społecznościowych, głównie na Facebooku www.facebook.com/szczecin.eu.
Trzy lata komunikacji miasta w internecie to nie tylko ciągłe rozwijanie serwisu, ale również śledzenie światowych trendów, zdobywanie doświadczenia, zbieranie uwag. To także okres pojawienia się nowych kierunków projektowania serwisów i dostępu do informacji, zwiększenie potrzeb internautów i rozwój technologii.
- Aby nadążyć za zmianami i wciąż pozostać atrakcyjnym oraz usprawnić użytkowanie strony, Biuro Promocji i Informacji zdecydowało się na jej redesign - informuje Biuro Promocji i Informacji UM Szczecin. - Odnowiony serwis został zaprojektowany zgodnie ze współczesnymi trendami, a jednocześnie w dalszym ciągu zgodny z Systemem Identyfikacji Wizualnej miasta.
Nowoczesna, oszczędna forma pozwala na ograniczenie nadmiaru informacji, a w konsekwencji łatwiejsze i szybsze dotarcie do treści i materiałów istotnych z punktu widzenia użytkownika.
Poprawiona została struktura i zawartości strony, a nawigacja serwisu odzwierciedla obecny kierunek komunikacji miasta. Zmiany są spójne z nową strategią „Odkryj na dobre Szczecin. Ludzie, miejsca, wydarzenia” – te trzy elementy zostały zawarte w centralnym punkcie strony głównej.
W trakcie użytkowania strony internauci od razu dostrzegą znaczące różnice, takie jak: bardziej dostępną i praktyczną mapę miasta, możliwość sortowania informacji, czytelniejszą czcionkę, nowe działy (np. Społeczność, Na fali). Strona jest rozwojowa i będzie udoskonalana.
Odnowiona strona ma też na celu uwydatnić wizerunkowy charakter serwisu. W nowej szacie łatwiej poznać uroki Szczecina, zrozumieć markę Floating Garden, jak również polecić miasto swoim znajomym z polski lub zagranicy. Szczecin w realnym świecie jest miastem przestrzeni, pięknych widoków, fantastycznych wydarzeń i ciekawych ludzi. Serwis jest jego wirtualnym odbiciem. Dzięki nowemu układowi, dużym dobrze dobranym zdjęciom i ograniczeniu ilości materiałów na pojedynczych podstronach czuć oddech, świeżość i nowoczesność.
Warto podkreślić, że nowa odsłona serwisu www.szczecin.eu nie wiązała się z zaangażowaniem finansowym. W całości została zaprojektowana i wykonana wyłącznie przez pracowników Biura Promocji i Informacji.
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Bezpieczeństwo na drogach podczas weekendu i w Boże Ciało
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?