Cronimet PL wybudował w szczecińskim porcie za 20 mln zł terminal do obsługi metali żelaznych i nieżelaznych.
- Miło nam poinformować, że przy nowym nabrzeżu załadowany został pierwszy statek - mówi Michał Kłos, dyrektor ds. Organizacji i Rozwoju w Cronimet PL. - We torek statek wypłynął ze złomem. Ładunek trafi do fińskiej huty stali stopowych Outokumpu w Tornio.
Dyrektor przypomina, że spółka otrzymała pozwolenie na użytkowanie zakładu 13 sierpnia, czyli po 364 dniach od wbicia łopaty.
Terminal, jako jedyny w Szczecinie był palowany w całości. Cronimet odbiera złom z hurtowni wielkich sieci, jak np. Bosh, Amica itd. Zbiera odpady z metali nierdzewnych do ponownego przetworzenia.
- To znacznie tańsze niż tworzenie stali z rudy - wyjaśnia Michał Kłos. - Praktycznie zapewniamy hutom do pieców gotowe wagony z wkładem. Nie są to proste operacje, bo wymagają też badań laboratoryjnych. Spółka będzie kooperować z oddziałami i spółkami córkami z Ostrawy, Niemiec, w Polsce.
Dyrektor dodaje, że firma zatrudniła w Szczecinie 8 osób.
- Nadal prowadzimy rekrutacje na stanowiska typowo fizyczne, ale również operatorów maszyn przeładunkowych - dodaje. - Docelowo zatrudnimy około 25-30 osób. Możliwości przeładunkowe terminalu w tej chwili wynoszą ok 300 tys. ton/rok. W tym roku planujemy przeładować ok 50-60 tys. ton.
Dyrektor przyznaję, że na starcie parają się z jednym problemem. Fatalny stan ul. Kujota bardzo utrudnia transport wokół terminalu.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?