Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Niemcy o modernizacji linii kolejowej z Berlina do Szczecina: finał prac do 2026 roku

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zdjęcia Marek Jaszczyński, grafika DB
Projekt modernizacji wspomnianej linii kolejowej został zaprezentowany w Angermünde. Cała trasa zostanie zelektryfikowana a pociągi będą mogły rozwinąć prędkość 160 km / h. To oznacza, że podróż ze Szczecina od Berlina zajmie tylko półtorej godziny.

Deutsche Bahn chce rozpocząć rozbudowę i modernizację linii Berlin-Szczecin w 2021 roku. Zgodnie z planem prace wraz z elektryfikacją poszczególnych odcinków zakończą się do 2026 roku. Rząd federalny Niemiec przeznaczył na projekt około 380 milionów euro, kraje związkowe - Berlin i Brandenburgia wnoszą łącznie 100 milionów euro.

Niemcy o modernizacji linii kolejowej z Berlina do Szczecina...

- Dzięki zelektryfikowaniu trasy, która po raz pierwszy od 1945 roku będzie dwutorowa, łączymy Berlin z ważnym polskim portem morskim Szczecin. Jest to trzecia trasa transgraniczna, którą modernizujemy - po przejściu granicznym we Frankfurcie nad Odrą i przejściu w Horce - mówi Tamara Zieschang, Sekretarz Stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

Przypomnijmy, że w 2013 r. rozpoczęto prace planistyczne dotyczące odcinka między Angermünde i Passow. Uzyskanie pozwolenie na budowę dla tego odcinka jest spodziewane w przyszłym roku. W planach jest rozbudowa dwutorowego odcinka między Passow a granicą polsko-niemiecką, W tym przypadku prace budowlane mają rozpocząć się w 2024 roku.

A co dzieje się po polskiej stronie?

PKP Polskie Linie Kolejowe przewiduje elektryfikację linii nr 409 ( Szczecin Gumieńce do granicy państwa) i dodanie drugiego toru na odcinku jednotorowym. Ważnym elementem modernizacji węzła będzie odbudowa linii nr 429 na odcinku Dołuje – Dobra i przystosowanie odcinka Stobno Szczecińskie – Dobra do obsługi ruchu aglomeracyjnego. Jak podaje portal branżowy rynek kolejowy.pl, celem realizacji projektu jest przede wszystkim skrócenie czasu jazdy pociągów Szczecin Główny – Szczecin Gumieńce – granica. W najbardziej ambitnym z rozważanych wariantów przepustowość linii po przebudowie ma umożliwić nie tylko wzmożony ruch towarowy, ale także kursowanie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto